شناسهٔ خبر: 25161871 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

82 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون یک میلیون و 279 هزار و 22نفر در این استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند که 82 درصد جمعیت بالای 15 سال را شامل می شود.

صاحب‌خبر -

رضا راحت دهمرده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده یک میلیون و 574 هزار و 52 نفر (جمعیت بالای 15 سال) در سیستان و بلوچستان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد یک میلیون و 279 هزار و 22 نفر تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: هم اینک در 70 ایستگاه با ظرفیت روزانه بیش از چهار هزار و 300 نفر در حال نام نویسی افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه خدمات دستگاههای اجرایی امسال با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می شود و از طرفی اعتبار کارت‌های شناسایی قبلی به اتمام رسیده است از هم استانیهایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند درخواست می شود نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: نام نویسی برای کارت ملی هوشمند تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir انجام می شود و تمام افراد بالای 15 سال می توانند در هر نقطه که دسترسی به اینترنت دارند نسبت به نام نویسی در این رابطه اقدام کنند.
دهمرده افزود: با توجه به صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از یک ماه برای شهروندانی که پیامک ارسال شده برای تحویل یا تعیین وضعیت نام نویسی خود به ایستگاه مورد نظر مراجعه کنند زیرا در صورت مراجعه نکردن در بازه زمانی مشخص برای تحویل، کارت باطل شده و باید از ابتدا فرآیند نام نویسی را طی کنند.
به گزارش ایرنا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است که یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر ساکن نقاط روستایی استان هستند.
7316**3213

نظر شما