شناسهٔ خبر: 25161739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمایت از کالای ایرانی، حمایت از خانواده ایرانی

در این یادداشت آمده است: با توجه به تعیین شعار حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب برای سال 97، مردم باید بتوانند تولید و اشتغال را در کشور و به طبع

صاحب‌خبر - در این یادداشت آمده است: با توجه به تعیین شعار حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب برای سال 97، مردم باید بتوانند تولید و اشتغال را در کشور و به طبع استان کردستان رونق دهند و به هر نحوی از کالای ایرانی و داخلی و تولیدات هر شهر و استانی حمایت کنند.
مردم با توان و حمایت خود تولیدات ایرانی را خریداری کنند اما نکته مهم دیگری که در این بخش باید توجه شود فقط نقش مصرف‌ کننده‌ها نیست بلکه 50 درصد موضوع به تولید کننده‌ها نیز مرتبط است که باید کیفیت کالای خود را بالا ببرند.
پس اگر می‌خواهیم موفق شویم باید با افزایش اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان، مصرف کننده کالاهای خود باشیم و حقیقتا جز خود مردم نمی‌توان حامی دیگری وجود داشته باشد لذا نهادها و ارگان‌ها از جمله استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
سال جدید باید سال تبلیغ کالای داخلی باشد دولت و مردم بویژه خود مسئولان مخاطب اصلی فرمایش رهبر معظم انقلاب هستند چون خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راه کار حمایت از تولید و اشتغال و تحقق شعار سال است که این مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.
یکی از مهمترین مولفه‌های ارتقای تولید ملی و رونق اشتغال محدود کردن و حذف کالای قاچاق و سوق دادن جامعه به سمت مصرف تولیدات داخلی است لذا با توجه به مشکلات اقتصادی که هم برای تولیدکنندگان و هم برای مردم وجود دارد باید با ارائه تسهیلات لازم در زمینه حمایت از تولید کنندگان داخلی و مصرف کنندگان قدم‌های جدی برداشته شود.
با توجه به بینش جامعی که رهبر معظم انقلاب نسبت به همه مسائل کشور بویژه مشکلات معیشتی مردم دارند، امسال را سال حمایت از کالای ایرانی برای حفظ و ایجاد اشتغال موجود و توسعه اشتغال نامگذاری کردند.
استان کردستان با توجه غنای هنر و فرهنگش، هنرمندانی خلاق و نوآفرین دارد و باید در راستای توسعه فرهنگ و فعالیت ‎های هنرمندان این استان از هیچ تلاشی و کمکی فروگذاری نشود.
باید با تعدیل نرخ ارز راه برای توسعه، کمی و کیفی کالاهای داخلی باز شود که در این صورت هم قاچاق کالا و ارز افت خواهد کرد و هم صادرات افزایش می‌یابد و مردم به سمت مصرف کالاهای داخلی خواهند رفت.
پس خرید و افزایش کیفیت کالای ایران یکی از مباحث اساسی و اصلی در اقتصاد مقاومتی است و باید نسبت به کالای ایرانی با تعصب برخورد کنیم و نسبت به وجود کالاهای داخلی در سبد خانوار حساسیت داشته باشیم.
حمایت از کالای ایرانی تکمیل کننده زنجیره مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته اند.
هر فردی در هر جایگاه و موقعیتی که هست باید کمک کننده باشد بنابراین حمایت از کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی حاکمیت، نظام و مردم است.
مشکلات فراوانی در بروکراسی اداری وجود دارد، معضلاتی برای تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی ایجاد کرده را رفع کرد و با کارشناسی‌های غلط و بدون واقع‌ بینی باعث تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولیدی در استان نباشیم.
پس برای حمایت از کالای ایرانی باید همه ظرفیت‌های مدیریتی به خدمت درآیند تا هم تولیدکنندگان کالا محصولات با کیفیت را تهیه کرده و هم مصرف کنندگان با آسودگی خاطر از محصولات ایرانی استفاده کنند.
حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از کار ایرانی، حمایت از کارگر ایرانی، حمایت از سرمایه ایرانی، حمایت از کارخانه ایرانی، حمایت از تولید ملی و حمایت از خانواده ایرانی و کردستانی است که مجموعه این حمایت‌ها تولید ایرانی و اقتصاد ایرانی به گردش در می‌آید.
پس حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است در حقیقت در این نام تعصب به ساخت ایران و اشاعه و ترویج آن و تلاش برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای ساخت ایران پر رنگ‌تر است.
منبع: هفته نامه بیانی
انتهای پیام

نظر شما