شناسهٔ خبر: 25161657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دولت در فیلتر تلگرام صاحب اختیار نیست!

دولت نباید این کار را از سوی خود انجام دهد؛ اما اگر نهاد‌های دیگری (متولی این اقدام شدند) دولت باید با آن‌ها نوعی از هماهنگی کلی را داشته باشد.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی فردا: غلامحسین کرباسچی فعال اصلاح طلب در اظهاراتی گفته است که فیلتر تلگرام اگر با استدلال قانع کننده ای انجام شود به معنای کوتاه آمدن از مواضع نیست. او به شرق گفته است: اگر با استدلال و حرف قانع‌کننده‌ای این کار را انجام دهد، به نظر من، به معنای کوتاه‌آمدن از مواضع محسوب نمی‌شود. یک‌سری مسائل تنها در اختیار دولت نیست؛ ارگان‌های مختلف در این زمینه نظر می‌دهند که بخشی از قوه قضائیه هستند، بخشی از نهاد‌های امنیتی‌اند و.... به همین دلیل نمی‌توان این مسئله را تنها به دولت نسبت داد.
 


کرباسچی در بخش دیگری از سخنانش گفته است: دولت نباید این کار را از سوی خود انجام دهد؛ اما اگر نهاد‌های دیگری (متولی این اقدام شدند) دولت باید با آن‌ها نوعی از هماهنگی کلی را داشته باشد. دولت به‌عنوان مسئول اداره کشور نمی‌تواند با نهاد‌های مختلف وارد نزاع شود. بنابراین فیلترینگ فقط در دست دولت نیست که تنها آن را سرزنش کنیم. ممکن است دولت وعده‌ای داده باشد و بخواهد قانونی را اجرا کند؛ اما یکی از این نهاد‌ها مخالفت کند، نمی‌شود از دولت توقع داشت که، چون تو وعده داده‌ای، با همه این‌ها [نهادها]وارد نبرد و نزاع شو!

اگر در این زمینه مواضع قانونی (مبنی بر فیلترینگ تلگرام) باشد، مثلا در جایی مثل شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه برسند که به دلیل امنیتی، باید با تلگرام یا هر رسانه دیگری برخورد شود، آنجا دولت را نمی‌توان سرزنش کرد.

نظر شما