شناسهٔ خبر: 25161578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| "شجاعت و صلابت" مهم‌ترین خصوصیت شهید کلهری بود

R7854/P1486/S6,62/CT11

همرزم شهید کلهری گفت: در ماموریت‌هایی که با شهید کلهری داشتم شجاعت و صلابت را در ایشان مشاهده کردم و هیچگاه ترس در ایشان وجود نداشت، اگر مصطفی امروز زنده بود جزء بهترین نیروهای سپاه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید رضا مصطفوی در مراسم تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس که در نگارخانه شهید کلهری برگزار شد اظهار داشت: هرکسی که شهید کلهری را می شناخت به وی ارادت و علاقه داشت چون این شهید گرانقدر دارای اخلاق و رفتار بی نظیری بود.

وی افزود: شهید کلهری در زمان شاه نیز فعالیت های زیادی علیه رژیم شاه انجام داد و چند بار نیز دستگیر شد، پس از شهادت ایشان اسناد و مدارکی به دست آوریم که امضای محمدرضا شاه در متن دستگیری شهید کلهری آمده است که نشان می دهد تا چه اندازه از اقدامات وی عصبانی شدند و به دنبال دستگیری این شهید عزیز بودند.

همرزم شهید کلهری با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهدا تصریح کرد: هرموضوعی که درباره شهدا و زندگی آنها وجود دارد باید به نسل جوان گفته شود، شهید کلهری انسان بی نظیری بود که باید خصوصیات اخلاقی وی برای جوانان تشریح شود.

مصطفوی با بیان اینکه شهید کلهری نخستین فرمانده ای که میان جوانان حضور پیدا کرد و ارتباط بسیار خوبی با نیروهای رزمنده داشت و همه به این شهید عزیز علاقه داشتند، افزود: این شهید گرانقدر فرمانده گردان سیدالشهدا(ع) بود که سال 64 و  درعملیات بدر درسن 26 سالگی به شهادت رسید.

همرزم شهید کلهری گفت: یکی از خصوصیات شهید کلهری این بود که احترام بزرگتر و فرماندهان را حفظ می کرد که این موضوع باید مورد توجه نسل جوان باشد.

مصطفوی با اشاره به حضور شهید کلهری در عملیات های مهم دفاع مقدس گفت: سردار محسن رضایی در پیامی از شهید کلهری بابت نگه داشتن جزیره مجنون تشکر و قدردانی ویژه ای کرد واین نامه موجود است.

وی بیان کرد: در ماموریت‌هایی که با شهید کلهری داشتم شجاعت و صلابت را در ایشان مشاهده کردم و هیچگاه ترس در ایشان وجود نداشت، اگر مصطفی امروز زنده بود جزء بهترین نیروهای سپاه بود.

انتهای پیام/م

نظر شما