شناسهٔ خبر: 25161548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاری روشندل الجزائر: توجه ایران به فعالیت‌های قرآنی مایه مباهات است

R1444/P1439/S4,37/CT11

قاری روشندل کشور الجزائر گفت: خدا را شکر می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران به مسائل قرآنی اهتمام دارد و این موضوع مایه افتخار و مباهات برای این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سومین دوره  از مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام با حضور 31 شرکت‌کننده از 22 کشور دنیا در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شده است.

«عمّار علاّش» قاری روشندل کشور الجزائر که برای رقابت در بخش قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان به کشورمان سفر کرده است، در محل برگزاری مسابقات با خبرنگار فرهنگی تسنیم به گفت و گو پرداخت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

علاّش در پاسخ به این سوال که روند انتخاب قاریان در الجزائر برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن به چه صورت است؟ گفت: در کشور الجزائر، ابتدا مسابقات به صورت استانی برگزار می‌شود و هر استان نماینده‌‌ برتر را انتخاب می‌کند و منتخبین استان‌ها با یکدیگر در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند و از همان مسابقات، نمایندگان کشور الجزائر برای مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای دیگر انتخاب می‌شوند.

این قاری روشندل با بیان اینکه از کودکی قرآن را گوش می‌دادم، گفت: همان اهتمام کودکی به قرآن کریم در درونم  انگیزه ایجاد کرد تا آیات را در حین شنیدن، حفظ کنم و پس از مدتی آیات را با قرآن بریل حفظ کردم  و توفیق شد تا حافظ کل قرآن شوم و  سال آینده حتماً در رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات شرکت خواهم کرد.

این قاری روشندل در پاسخ به این سوال که پیش از اینکه به ایران سفر کنید، چه اطلاعاتی راجع به این کشور داشتید و هم‌اکنون نظرتان درباره این کشور و مردم آن چیست؟ گفت: پیش از اینکه به ایران سفر کنم تصوّرات ذهنی به این کشور نداشتم امّا سوالاتی در ذهنم بود که دوست داشتم پاسخ آنها را دریافت کنم که مثلاً ایران در بحث قرآنی همانند الجزائر است؟ و در پیگیری مسائل قرآنی به همان صورت است؟ که وقتی از نزدیک فعالیت‌های قرآنی ایران را مشاهده کردم، خدا را شکر می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران به این مسائل اهتمام دارد و توجه به قرآن کریم مایه افتخار و مباهات برای این کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما