شناسهٔ خبر: 25161527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی بشیر نجفی:

علما و متفکران به نقش خود در گسترش فرهنگ صلح عمل کنند/ خطرفساد کمتر از تروریسم نیست

حوزه/ هیئتی از مبلغان به همراه رئیس سابق پارلمان ساحل عاج و مسئول یکی از مهمترین مراکز اسلامی این کشور با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از طلاب آفریقایی حوزه علمیه با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف دیدار کردند و معظم له توصیه ها و راهنمایی هایی در خصوص مسیر علم آموزی و تحصیل علوم دینی بیان کردند.

آیت الله نجفی تاکید کردند: طلاب باید برای اصلاح و دوری نفس از پلیدی و بدی ها، به تزکیه نفس، طهارت و محاسبه آن به شکل مستمر توجه ویژه داشته باشند.

ایشان در همین راستا آیه شریفه (هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ)، را تلاوت کرده و اشاره کردند: یکی از درس های این آیه مبارکه این است که تزکیه نفس بر طلب علم مقدم است.

علما و متفکران باید به نقش خود در گسترش فرهنگ صلح میان ملت ها عمل کنند

 همچنین هیئتی از مبلغین به همراه رئیس سابق پارلمان ساحل عاج و مسئول یکی از مهمترین مراکز اسلامی این کشور با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی ضمن بیان ابعادی که دین اسلام اصیل محمدی برای حکومت و جامعه ترسیم کرده است، به وصیت حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) به مالک اشتر اشاره کردند که فرمود:«الناس صنفان: إما أخٍ لك في الدين وإما نظير لك في الخلق»(مردم دو گونه اند: یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو هستند در آفرینش).

ایشان ادامه دادند: رهبران کشورهای جهان اگر به این وصیت امیر المؤمنین (ع) عمل کنند، برادری حقیقی در جامعه تحقق می یابد و جنگ میان ملت ها متوقف می شود.

حضرت آیت الله نجفی اشاره کردند: برخی قدرت ها تلاش می کنند که در جهان آشوب به پا کنند و امنیت، استقرار و آرامش را در میان ملت های جهان بر هم زنند تا بر آن مسلط شوند.

ایشان افزودند: علما و متفکرین باید به نقش خود در ارتقای فرهنگ صلح و آرامش میان ملت ها عمل کنند.

هیئت آفریقایی در خصوص اوضاع جامعه آفریقا مطالبی بیان و از معظم له تشکر و قدردانی کرد.

دیدار جمعی از معترضین وزارت برق با آیت الله نجفی

جمعی از کارمندان قراردادی وزارت برق که به خاطر مسائل شغلی علیه این وزارت اعتراض و تجمع کرده بودند، با آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند

حضرت آیت الله نجفی بر ضرورت تعامل منصفانه با مردم و رعایت حقوق شهروندان و کارگران از سوی حکومت و برخورد با هرگونه کوتاهی در حقشان تاکید و اشاره کردند: فسادی که در مؤسسات کشور نفوذ پیدا می کند، مشکلات بزرگی را به بار می آورد و حکومت باید تمامی انواع فساد را از بین ببرد؛ چرا که خطر آن کمتر از تروریسم نیست

ایشان از حکومت خواستند که برای پیگیری حقوق تمامی کارمندان تلاش کرده و وضعیت استخدام آنان را از قراردادی به دائم تبدیل کنند.

حضرت آیت الله نجفی همچنین خواستار تشکیل یک کمیته شغلی منصف برای پیگیری امور کارمندان قراردادی شد.

نظر شما