شناسهٔ خبر: 25161518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمیته روابط خارجی سنا نامزدی پامپئو را تایید کرد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا "مایک پامپئو" را برای به دست گرفتن زمام امور وزارت خارجه ایالات متحده تایید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این تایید از سوی سنای آمریکا پس از آن صورت گرفت که "رند پل" جمهوری خواه دست از مخالفتش با نامزدی پامپئو از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برداشت. رند پل، جمهوری خواه نگران حمایت پامپئو از جنگ عراق و تاکتیک‌های شکنجه، پس از صحبت‌های چندین باره با ترامپ و دیدار با پامپئو، تصمیمش را تغییر داد و راه را برای تایید پامپئو هموار کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از چندین هفته صحبت درباره حمایت پامپئو از ایده ترامپ از اشتباه بودن نبرد در عراق و زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، امروز نامزدی او را برای سمت وزارت خارجه آمریکا تایید کردم. ترامپ بر این باور است که جنگ عراق اشتباه است و تغییر رژیم در آنجا باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود و ما باید به مداخله خود در افغانستان پایان دهیم. من با اطمینان حاصل یافتن از اینکه پامپئو با این ایده‌ها موافق است، نظرم را برای تایید او به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا تغییر دادم.

پامپئو با ۱۱ رای موافق و ۹ رای مخالف به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا انتخاب شد. تنها یکی از ۱۰ دموکرات سنای آمریکا علیه وی رای داد و تمامی ۱۱ عضو جمهوری خواه به نفع پامپئو رای خود را اعلام کردند.

پیش از رای گیری کمیته سنا و قبل از اینکه رند پل نظرش را تغییر دهد، به نظر می‌رسید که پامپئو نخستین وزیر خارجه ایالات متحده باشد که نظر مثبت را از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دست نمی‌آورد.

انتظار می‌رود که در روزهای آتی پامپئو از سوی تمامی اعضای سنای آمریکا تایید شود.

پامپئو از ژانویه ۲۰۱۷ تصدی سازمان سیا را برعهده دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما