شناسهٔ خبر: 25161470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بی‌توجهی مقامات مصر به بیماری قلبی رئیس حزب اپوزیسیون «مصر قدرتمند» در زندان

حزب «مصر قدرتمند» وخامت حال رئیس این حزب در زندان قاهره را محکوم و اعلام کرد، وی در پی بیمار شدنش تحت معالجه قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حزب «مصر قدرتمند» اعلام کرد، عبدالمنعم ابوالفتوح، رئیس این حزب که در یکی از زندان‌های قاهره بازداشت است، طی روزهای گذشته دو بار آنژین صدری شده و مقامات ذی‌ربط به دادش نرسیده‌اند.

حزب «مصر قدرتمند» در بیانیه‌ای ابتلای ابوالفتوح به عارضه قلبی را در سلول انفرادی محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، به دلیل خطراتی که جان رئیس حزب سیاسی مخالف را تهدید می‌کرد، او و حزبش فعالیت سیاسی مسالمت‌آمیز را به عنوان تنها راه برای تغییر و خدمت به کشور انتخاب کردند.

این حزب دولت مصر را مسؤول جان ابوالفتوح دانست.

ابوالفتوح از اواسط ماه فوریه برای انجام تحقیقات درخصوص اتهام‌هایی چون رهبری و احیای گروه مورد تحریم که دادستان مصر آن را مشخص نکرد و انتشار اخبار دروغین در زندان به سر می‌برد، اتهام‌هایی که ابوالفتوح صحت آنها را رد کرده است.  

۲۰ فوریه دادگاه مصر تصمیم گرفت ابوالفتوح و دیگران را در لیست‌های تروریستی وارد کند، تصمیمی که هیئت دفاع وی به آن اعتراض کرد.

ابوالفتوح یکی از بارزترین سیاستمداران مصر محسوب می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱ بارها دستگیر شد و یکی از سران گروه اخوان المسلمین پیش از جدایی از آن و نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ مصر بود.

وی روز پنجشنبه در جلسه‌ای که بازداشتش تمدید شد شکایت‌نامه‌ای در خصوص محرومیتش از هشت مورد حقوق اساسی‌اش از جمله نماز جمعه، رفتن به کتابخانه، دریافت کتاب و نوشت افزار، ممانعت از ورزش کردن یا گرفتن غذا از بیرون و غیر آن را ارائه کرد که مغایر با قانون اساسی است.

 وکیل مدافع عبدالرحمن هریدی، عضو هیئت دفاع ابوالفتوح اعلام کرد، در این شکایت‌نامه جزئیات رنج‌های ابوالفتوح ناشی از بازداشت پیش از محاکمه و حبس کامل وی به مدت ۲۳ ساعت در روز بیان شده است.

 وی تاکید کرد،‌ اقداماتی که در حق موکلش صورت می‌گیرد مخالف با قوانین بازداشت پیش از محاکمه است، زیرا هنوز حکمی درباره وی صادر نشده و او خطری برای امنیت عمومی ندارد. 

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما