شناسهٔ خبر: 25161290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

تأسیس دارالقرآنی جهانی، آرزوی قاری پاکستانی

گروه بین‌الملل - حسن علی کاسی، حافظ و قاری پاکستانی که به نمایندگی از کشورش در رشته قرائت سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کرده، آرزو دارد بتواند روزی یک دارالقرآن در سطح جهانی تأسیس کند.

صاحب‌خبر -

تاسیس دارالقرآنی جهانی، آرزوی قاری پاکستانی

این فعال قرآنی 19 ساله در گفت‌وگو با ایکنا گفت: آرزو دارم در سطح جهانی دارالقرآنی تأسیس کنم که در آن مراکز حفظ و قرائت قرآن باشد تا از این طریق به شمار حافظان و قاریان قرآن کریم بیافزایم.

وی دانشجوی علوم قرآنی در شهر کویته در پاکستان است که به همراه خانواده‌اش مدارس و دارالقرآن‌های متعددی را در پاکستان بنا نهاده است.

کاسی همچنین معلم و استاد حفظ و قرائت قرآن است و به صورت آنلاین به شاگردان خارجی خود در اروپا و آمریکا تدریس می‌کند.

وی گفت: به دلیل انس به قرآن شوقی برای انجام کارهای دیگر و کسب درآمد از راه‌های دیگر ندارم، البته در گذشته در کلاس‌های خلبانی شرکت  کردم اما آن را به اتمام نرساندم.

کاسی از سال 1385 فعالیت‌های قرآنی خود را در رشته قرائت آغاز کرد و سپس با تشویق پدرش و علاقه شخصی تصمیم گرفت برای حفظ قرآن کریم هم تلاش کند. در نهایت بعد از گذشت چهار سال از آغاز فعالیت‌های قرآنی‌اش، حافظ کل قرآن شد.

این قاری پاکستانی گفت: تاکنون در مسابقات داخلی و خارجی زیادی شرکت کرده‌ام و این دومین بار است که به ایران می‌آیم. پیش از این در سال 1394 در یک برنامه قرآنی در زاهدان شرکت داشته‌ام.

این فعال قرآنی افزود: در سال 1391 در مسابقات بین المللی ترکیه و بعدها در رقابت‌های بین‌المللی دیگری شرکت کردم، گفت: مسابقات بین‌المللی که در سایر کشورها برگزار می‌شود شاید سطح بالایی داشته باشند، اما در هیچ جا مانند ایران تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با حمایت دولت اخبار و وقایع مسابقات را پوشش نمی‌دهند و اخبار آن در کل کشور منعکس نمی‌شود.

وی که سال گذشته برای یکی از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان برای ماه مبارک رمضان 54 قسمت برنامه قرآنی ضبط  کرده، گفت: پاکستان از ایران و سایر کشورهایی که به فعالیت‌های قرآنی بها می‌دهند الگوبرداری کرده است.

کاسی افزود: در پاکستان رقابت‌های قرآنی مختلفی مانند مسابقات استانی و کشوری حفظ و قرائت برگزار می‌شود. هرچند سطح مسابقات در آن‌جا پائین‌تر از ایران است.   

انتهای پیام

 35

نظر شما