شناسهٔ خبر: 25161038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقدمات انتقال بازار پرنده فروشان قزوین فراهم شده است

قزوین-ایرنا-مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: با توجه به خطرات و تهدیدات زیستی مقدمات انتقال بازار پرنده فروشان به خارج از شهر فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

محمد افشار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتقال بازار پرنده فروشان قزوین به خارج شهر از سیاست های قطعی قرارگاه پدافند زیستی استان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه مکان فعلی در مجموعه بازار قزوین قرار دارد که جای مناسبی نیست،اضافه کرد: محل مناسبی برای انتقال بازار پرنده فروشان در دو راهی همدان واقع در جنوب شهر قزوین در نظر گرفته شده است که دستگاه های مختلف عضو قرارگاه زیستی استان از جمله جهاد کشاورزی،سازمان دامپزشکی،پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی آنرا تایید کرده اند.
افشار همچنین افزود: دراین مکان با وسعت چهار هزار متر مربع و 150 واحد، استقرار داروخانه های دامپزشکی،درمانگاه حیوانات خانگی،محل قرنطینه و کنترل پرندگان، غرفه های فروش ماهی های زینتی و آبزیان آکواریومی و پارکینگ پیش بینی شده است.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: امیدواریم این مجموعه هرچه سریعتر با همکاری دستگاه های اجرایی به بهره برداری برسد و عملیات انتقال صنف پرنده فروشان به این محل تا قبل از فصل سرما انجام شود.
وی با بیان اینکه انتقال بازار پرندگان قزوین از مکان فعلی به محل درنظر گرفته ارتقای امنیت بهداشتی استان را در پی خواهد داشت،افزود: در سال های 94 و 95 شاهد انتشار و شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در سطح استان بودیم که منشاء اولیه آن بازار سنتی پرنده فروشان قزوین بود.
6101*3013

نظر شما