شناسهٔ خبر: 25160474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهرداد علیقارداشی در خبرگزاری برنا:

شرایط برای کسب مدال در جاکارتا سخت است/ پینگ‌پنگ‌بازان با استعداد کشور مورد حمایت فدراسیون خواهند بود/ بهترین سرمایه‌گذاری را برای بانوان انجام داده‌ایم

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوار هستیم که شرایط برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بهتر شود که بتوانیم در تقسیم بودجه و جذب اسپانسر خوب عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز با حضور در خبرگزاری برنا درخصوص برنامه‌های فدراسیون در سال 97 و مسابقات پیش‌روی ملی‌پوشان صحبت کرد.

علیقارداشی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به برنامه‌های فدراسیون در سال جدید اظهار داشت: مهم‌ترین رویدادی که پیش‌رو خواهیم داشت ششم اردیبهشت‌ماه ملی‌پوشان تنیس روی میز به کشور سوئد اعزام خواهند شد تا در مسابقات تیمی بزرگسالان جهان حضور پیدا کنند. تیم بانوان ما در تهران اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کرد و تیم آقایان نیز در بابل تمرینات خود را پیگیری کردند. در کنار اعضای تیم ملی ما دو داور نیز به مسابقات اعزام خواهیم کرد. یکی از داوران آقای صباغیان از استان اصفهان است و یکی خانم رضایی از استان تهران است. از آنجا که این دو داور به زبان انگلیسی مسلط هستند توسط فدراسیون جهانی برای این مسابقات انتخاب شدند. این اتفاق در حالی افتاده که خیلی از کشورهای صاحب نام دنیا فقط یک سهمیه داور دارند ولی خوشبختانه ما توانسته‌ایم دو سهمیه در این مسابقات داشته باشیم. خانم هروی نیز از آنجایی که عضو کمیته برگزاری مسابقات جهانی است به صورت مستقیم به مسابقات سوئد دعوت شده است. این موفقیت ارزشمندی است که برای اولین بار افتاده و ایشان زودتر از بقیه به سوئد خواهند رفت.

وی در ادامه افزود: تنیس روی میز جزو تیم‌هایی است که به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهد شد چون در دو سال گذشته توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی را به دست بیاوریم. با توجه به اینکه در ادوار اخیر المپیک ما در شش دوره توانسته‌ایم کسب سهمیه کنیم لازم است که در جاکارتا حضور داشته باشیم و بتوانیم رنکینگ خود را بالا ببریم که در المپیک 2020 نیز بازهم کسب سهمیه کنیم. فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار است قوانینی را وضع کند که قطعا با رنکینگ جهانی کشورها ارتباط خواهد داشت و از این رو باید سعی کنیم با حضور در مسابقات رنکینگ خود را بالا ببریم. در حال حاضر شرایط تیم را برای کسب مدال بسیار دشوار تصور می‌کنیم ولی اگر ملی‌پوشان ما از جمله نیما و نوشاد عالمیان و امین احمدیان بتوانند عملکری که اخیرا از خود نشان داده‌اند را در جاکارتا بازهم تکرار کنند و آمادگی بدنی و فنی را حفظ کنند می‌توانیم جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم. از آنجا که در ادوار مختلف المپیک نیز نفرهای اول تا سوم همواره از آسیا بوده ما در بازی‌های آسیایی برای کسب مدال کار سختی را در پیش خواهیم داشت.

علیقارداشی3

رییس فدراسیون تنیس روی میز همچنین درخصوص اقدامات انجام شده برای بحث استعدادیابی گفت: ما یک کمیته استعدادیابی بسیار خوب از هر لحاظ را تشکیل داده‌ایم و تمامی کسانی که عضو این کمیته هستند همگی از تحصیل‌ کرده‌های تربیت بدنی و قهرمانان و پیشکسوتان تنیس روی میز هستند. با معلومات و امکانات خوبی این کمیته تشکیل شده است و از آنجا که این طرح از سال 95 آغاز شده عزیزانی که در رده‌های سنی مختلف فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار گرفتند و رها نشدند. با تست‌هایی که انجام می‌شود و هماهنگی که با هیات‌های استانی صورت گرفته درخصوص اعزام آنها به مسابقات مختلف نیز کارهای زیادی انجام شده است. اردوهای ما نیز گاها در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و همین امر سبب خواهد شد که استعدادها دیده شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که من به فدراسیون آمدم 18 هزار نفر دارای کارت عضویت بودند ولی در آخرین گزارش فدراسیون پزشکی ورزشی جمعیت فدراسیون تنیس روی میز که کارت دارند به 21 هزار نفر رسیده است که تقریبا بیست درصد رشد جمعیت داشته‌ایم. با این وجود جای پیشرفت هنوز برای ما وجود دارد هرچند هستند کسانی که مشغول به فعالیت در این رشته باشند و هنوز کارت نگرفته‌اند.

علیقارداشی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون درخصوص حوزه بانوان خاطرنشان ساخت: ما در بین فدراسیون‌های توپی و راکتی جزو معدود فدراسیون‌ها هستیم که در شش دوره حضور در المپیک که کسب سهمیه کردیم در بخش بانوان دو بار توسط ندا شهسواری توانسته‌ایم کسب سهمیه کنیم. در المپیک لندن و ریو، شهسواری توانست کسب سهمیه کند هرچند که برای مسابقات انتخابی المپیک ریو برای اولین بار مسابقات در یک کشور بی طرف برگزار شد و ما مسابقه‌ای را نتوانستیم میزبانی کنیم. از این‌رو کار بچه‌های ما برای کسب سهمیه بسیار سخت بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. در حال حاضر نیز نتایج قابل قبولی را توانسته‌ایم در بخش بین‌المللی و در رده‌های نوجوانان و جوانان کسب کنیم و سرمایه‌گذاری خوبی را برای بانوان انجام داده‌ایم. علاوه بر اردوها و تمرینات منظمی که برای بانوان برگزار می‌کنیم حمایت والدین را نیز جذب کرده‌ایم. با اعزام‌های مختلف بانوان به مسابقات رنکینگ ملی‌پوشان ما ارتقا پیدا کرده است و طبق اعلام فدراسیون جهانی اگر بخواهیم رنکینگ ما افزایش پیدا کند باید طی سال در هشت رویداد بین‌المللی حضور پیدا کنیم. امیدوار هستیم که شرایط برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بهتر شود که بتوانیم در تقسیم بودجه و جذب اسپانسر خوب عمل کنیم.

وی ادامه داد: جا دارد که از مدیریت بانک دی نیز تشکر کنم که به عنوان اسپانسر تیم در سوئد با ما همکاری کردند. مراسم رونمایی از اسپانسر تیم روز چهارشنبه 5 اردیبهشت با حضور مدیرعامل بانک دی در آکادکی فدراسیون برگزار خواهد شد و به طور رسمی اسپانسر فدراسیون را معرفی خواهیم کرد. نماینده بانک نیز تیم را در سوئد همراهی خواهند کرد. تمام این اقدامات ما درخصوص جذب اسپانسر باعث شد که هم از آقایان و هم از بانوان بتوانیم حمایت لازم را داشته باشیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: فدراسیون تنیس روی میز از جمله فدراسیون‌هایی است با ارتباطات خوبی که در سطوح بین‌المللی با کنفدراسیون آسیا و جهانی دارد افراد تاثیرگذاری را توانسته‌ایم در آنجا داشته باشیم و به این مسئله خیلی اهمیت خواهیم داد و یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم تعداد نمایندگان خود را در کنفدراسیون آسیا ارتقا بدهیم و جایگاه خوبی در جهان داشته باشیم و قوی‌تر عمل کنیم. با این رابطه‌هایی که برقرار خواهیم کرد نمی‌گذاریم حقی از فدراسیون ایران و ملی‌پوشان ضایع شود. اخیرا هم چند میزبانی را برای کشور گرفتیم که به خاطر ارتباط خوب ما با کنفدراسیون آسیا است.

علیقارداشی2

علیقارداشی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تنیس روی میز نیز در موضوع حمایت از کالای ایرانی فعالیت خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال که موضوع حمایت از کالای ایرانی مطرح شد ما نیز در فدراسیون جزو برنامه‌های خود قرار داده‌ایم. متاسفانه تجهیزاتی که ما استفاده می‌کنیم اکثرا تولید خارجی است و تنها درخصوص البسه می‌توانیم از کالای داخلی بهره بگیریم. برای تولید تجهیزات در داخل کشور دو نکته وجود دارد. یکی اینکه میزان تقاضا برای خرید این وسایل به اندازه کافی نیست. دیگر اینکه اگر بخواهیم کشورهای همسایه را با قیمت مناسب جذب کنیم باید بحث کیفیت و قیمت را مدنظر داشته باشیم و با تولید کنندگان وارد مذاکره شویم. رشته‌های راکتی اکثرا این مشکل را دارند. براساس صحبت‌های انجام شده با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تیم‌های اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی قرار است با البسه داخلی به مسابقات بروند. ما نیز با رعایت استاندارد جهانی اولویت را به تولیدکنندگان داخلی خواهیم داد.

نظر شما