شناسهٔ خبر: 25159889 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

احمدیان در نشست خبری:

سیزدهمین جشنواره لکوکاپ ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

جشنواره لکوکاپ شریف روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان از ۱۲۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدتقی احمدیان رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری صبح امروز گفت: جشنواره لکوکاپ شریف روز جمعه 14 اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان از 120 شهر کشور برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از ساعت 9 صبح آغاز و ساعت 17 همان روز برگزیدگان 32 لیگ جشنواره معرفی می شوند.

احمدیان تاکید کرد: 3 هزار دانش آموز در جشنواره خلاقیت های پژوهشی لکوکاپ شرکت کردند که فراخوان آن از اول آبان ماه سال 96 آغاز شد و 150 شهر در مرحله اولیه اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار دانش آموز در دوره ها و کارگاه های این جشنواره شرکت کردند، گفت: پس از طی مراحل شهری و استانی سرانجام برای مرحله کشوری قریب به 3 هزار نفر از 120 شهر انتخاب شدند که تنها 100 نفر مجوز حضور در لکوکاپ جهانی را دریافت می کنند.

در ادامه این نشست شاکری، دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره لکوکاپ گفت: این جشنواره در هفده محور و با حضور 32 لیگ برگزار می شود که در 5 لیگ جایزه سطح یک و در 5 لیگ دیگر جایزه سطح دو به دانش آموزان برتر داده می شود.

وی افزود: جوایز سطح یک شامل سه میلیون تومان کمک هزینه برای اعزام به مسابقات جهانی لکوکاپ، رتبه دوم دو میلیون و رتبه اول یک میلیون تومان است.

شاکری اظهار داشت: همچنین جوایز برای برگزیدگان سطح دو شامل رتبه اول دو میلیون تومان، رتبه دوم یک میلیون و 350 هزار تومان و رتبه سوم 700 هزار تومان می باشد. توسعه کارآفرینی و بسترسازی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان از جمله اهداف ماست و همه نفرات اول تا سوم 32 لیگ در جشنواره جهانی لکوکاپ که در دوبی امارات برگزار می شود حضور می یابند.

وی درباره نحوه حمایت از برگزیدگان جشنواره نیز گفت: خوشبختانه امسال حتی از شهر های محروم و شهرستان هایی نظیر هرمز و جویبار مازندران و برخی از شهر های سیستان و بلوچستان شرکت کننده داشتیم و همکاری خوبی با شورای شهر شهر ها صورت گرفته و شورای شهر ها از نفرات برتر حمایت می کنند تا شرایط حضور آن ها در جشنواره جهانی فراهم شود. اما می خواهیم برای دوره های بعدی از معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و صندوق حمایت از پژوهشگران نیز کمک بگیریم.

شاکری ادامه داد: مسابقات جهانی لکوکاپ اولین دوره خود را در دوبی امارات برگزار می کند، ولی ما در سال های گذشته دانش آموزان دوره های قبل را به مسابقات جهانی متعددی اعزام کرده ایم، اما متاسفانه این مسابقات تنها مخصوص یک رشته بوده است که خوشبختانه دانش آموزان توانسته اند رتبه های خوبی را در این میادین و مسابقات کسب کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما