شناسهٔ خبر: 25159781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید

حوزه/ صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی بمباران متجاوزان سعودی در استان الحدیده به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی بمباران متجاوزان سعودی در استان الحدیده به شهادت رسید.

شورای عالی سیاسی، مهدی محمد حسین المشاط را به عنوان رئیس این شورا انتخابت کرد.

شورای عالی یمن گفت: جنایت ترور "الصماد" بدون پاسخ نخواهد ماند و متجاوزین بدانند که هزینه سنگینی خواهند پرداخت.

این شورا در بیانیه ای اشاره کرد: شهید الصماد در مسیر جهاد هیچ گاه تسلیم نشد و سستی و عقب نشینی نکرد، بلکه هر بار تهدیدات تشدید می شد، بر پایداری، صبر و قدرت وی افزوده می شد.

شورای سیاسی ادامه داد: الصماد ثابت کرد که مرد شرایط سخت است و در بدترین و بحرانی ترین شرایط به تنگ نیامد و تعادل و استواری خود را حفظ کرد و با تعاملی که در شرایط و اوضاع مختلف داشت، حکمت و سعه صدر خود را ثابت نمود.

همچنین افزود: شهید الصماد پناهگاه و دژ محکمی برای تمامی اقشار ملت و جریان های سیاسی، فکری و قبیله ای و وفادار به ارتش، کمیته های مردمی و نیرو های امنیتی و نماد قانون، ارزش ها و هویت ایمانی یمن بود.

این نهاد سیاسی اشاره کرد: صالح الصماد به جبهه های جنگ بسیار توجه داشت و برای فراهم کردن تجهیزات جنگی و غیر جنگی تلاش می کرد و خودش در دوره های آموزشی و رزمایش ها حضور پیدا می کرد.

شورای سیاسی یمن از تمامی ملت یمن خواست در تشییع جنازه صالح الصماد که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد، حضور گسترده داشته باشند و به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام می کند.

نظر شما