شناسهٔ خبر: 25159531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

همکاری‌ برای ارتقای کیفیت خدمات به گردشگران

در پی نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران با نمایندگان بخش‌های مختلف نیروی انتظامی برای ارتقای کیفیت خدمات به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی، قرار است

صاحب‌خبر -

در پی نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران با نمایندگان بخش‌های مختلف نیروی انتظامی برای ارتقای کیفیت خدمات به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی، قرار است تفاهمنامه‌یی میان این کمیسیون و پلیس منعقد شود. بر این اساس در هفتمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران مقرر شد، پیش‌نویس این تفاهمنامه در کمیته‌یی متشکل از اعضا و کارشناسان این کمیسیون تنظیم شده و سپس در جلسات آتی به امضا برسد.

در عین حال بحث و بررسی موضوع ساماندهی تعطیلات که از جلسات گذشته آغاز شده بود، باز هم ادامه یافت و مورد بحث و بررسی بیشتر اعضا قرار گرفت. اعضای این کمیسیون به دنبال آن هستند که تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش یافته و از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه انتقال پیدا کند.

به گزارش اتاق تهران، علیرضا خائف نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران که ریاست این جلسه را در غیاب محسن مهرعلیزاده بر عهده داشت، با اشاره به اینکه مباحثی در مورد ایجاد تعطیلات زمستانی برای کاهش بار ترافیک و توزیع زمان سفر در دولت و مجلس مطرح شده است، گفت: با ساماندهی تعطیلات پایان هفته، بخشی از این مشکلات حل می‌شود. ایران شاید از معدود کشورهایی باشد که در تقویم سالانه آن تنها یک روز، به عنوان روز تعطیل تعیین شده است. سیدفرخ میرشاهزاده کارشناس این کمیسیون گزارشی از وضعیت تعطیلات کشور و مقایسه آن با تعطیلات دیگر کشورها ارائه کرد و این گزارش که برای ارائه به نهادهای تصمیم‌گیر در حوزه تعطیلات تهیه شده بود، به بحث و بررسی گذاشته شد. ناصر عندلیب، معاون آموزشی اتاق تهران، پس از استماع گزارش معتقد بود که باید اثر ساماندهی تعطیلات بر شاخص‌هایی نظیر تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی نیز محاسبه و با تخمینی نزدیک به واقعیت مطرح شود. محمود نجفی‌عرب عضو این کمیسیون نیز با اشاره به حساسیت‌های مذهبی نسبت به تغییر روز تعطیلات به برخی مقاومت‌ها در مقابل امور پزشکی نظیر پیوند اعضا اشاره و عنوان کرد اکنون پیوند اعضا به واسطه رایزنی پزشکان با علما و بزرگان دینی در حال انجام است. او بر این عقیده بود که کمیسیون گردشگری در بحث ساماندهی تعطیلات در وهله نخست باید نظر علما را جلب کند. اعضای این کمیسیون پس از طرح این دیدگاه‌ها به میرشاهزاده ماموریت دادند تا گزارش مذکور را برای ارائه به مراجع ذی‌صلاح از جمله مجلس شورای اسلامی تکمیل کند. همچنین مقرر شد، این موضوع در هیات نمایندگان اتاق تهران نیز طرح شود.

 

 

نظر شما