شناسهٔ خبر: 25159127 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش پیرهادی به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره)

R1491/P1361/S2,25/CT1

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: به واسطه اینکه مدیریت درستی در شهر آفتاب صورت نگرفته است، این امکان مناسب و مجموعه بلا استفاده مانده است و به نوعی این ظرفیت شهرداری و دولت حیف شده است.

صاحب‌خبر -

 محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به انتقال نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: شهر آفتاب پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای رشد و ارتقا دارد. نکته مهم این است که شورای شهر و شهرداری تهران از این سرمایه گذاری بزرگی که در شهر آفتاب انجام شده است به نحو مطلوب و صحیح استفاده و دفاع کنند و ظرفیتی را که در شهر آفتاب و به عنوان نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد شده است تقویت کنند. سرمایه گذاری انجام شده در این مکان مبلغی بیش از 1000میلیارد تومان است و دلیل این سرمایه گذاری که در ساخت مجموعه شهر افتاب انجام شد در این بود که تهران و نمایشگاه بین المللی که مرکز شهر تهران واقع بود از نظر ترافیکی و حمل و نقل ظرفیت و شرایط مناسب را نداشت و برای ساکنین اطراف نمایشگاه و  کسانی که به نمایشگاه مراجعه می‌کردند مشکل ایجاد کرده بود. لذا این مجموعه با سختی و مشقت و هزینه بالا ساخته شد و دوره‌ای هم نمایشگاه در آنجا برگزار شد. الان به عقیده بنده به واسطه اینکه مدیریت درستی در شهر آفتاب صورت نگرفته است، این امکان مناسب و مجموعه بلا استفاده مانده است و به نوعی این ظرفیت شهرداری و دولت حیف شده است.

پیرهادی در خصوص نقش شورای شهر در ارائه این پیشنهاد گفت: باید اعضای شورا شهر، مجموعه مدیریت شهری و شهرداری با وزارت ارشاد و دولت مذاکره کرده و نمایشگاه را به سمت شهر آفتاب ببرند. در آنجا مشکل مترو حل شده و مشکل سالن‌ها نیز مرتفع شده است. طی این یک سال گذشته هم زمان کافی وجود داشت که اگر نقضی در کار وجود دارد، برطرف کنند. پذیرفتن این مسئله که نمایشگاه در شهر آفتاب نباشد هم برای افکار عمومی و هم از نظر هزینه و فایده انجام شده در این نمایشگاه پذیرفتنی نیست. اینکه دوباره نمایشگاه به شهر برگردد و در مصلی برگزار شود، مصلی که جای نماز خواندن است، اصلا مناسب نیست. اگر ما محلی برای نمایشگاه نداشتیم، به علت نداشتن جایگاه و ظرفیت کافی و مناسب، این کار عیبی نداشت. اما وقتی که مجموعه مدرنی در حاشیه شهر ایجاد شده و حمل و نقل آن هم درست شده است ولی بلا استفاده مانده جای تاسف است. پشت صحنه این قضیه و انتقال و دلایل این کار برای بنده مشخص نیست، اما شاید بیشتر از سوء مدیریت نشات می‌ گیرد. وقتی امکان درآمد و خدمت به  مردم در شهر آفتاب فراهم است و سرمایه گذاری هم انجام گرفته است، این انتقال از سوء مدیریت است.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با حل این مشکل گفت: در آن مقطع زمانی که تصمیم به ایجاد شهر آفتاب شد، این تصمیم از تصمیمات کلان نظام بود که با همکاری دولت و مجلس و شهرداری گرفته شد. حال این نمایشگاه دایر شده است و اگر بخواهند از این نمایشگاه به درستی استفاده نکنند جای تعجب است و نشان از سوء مدیریت دارد. ممکن است که با تغییر مدیریت شهرداری این مشکل هم حل شود و البته که مشکل لاینحلی نیست و نباید لاینحل بماند. ما نمایشگاه داریم و راه درست و صحیح را نباید در مسیر نادرست دنبال کنیم. این نوع مدیریت کنونی به شکلی مضحک است. در مصلی که مکانی برای نماز خواندن است نمایشگاه برگزار کنیم و نماز را در دانشگاه برگزار کنیم و از آن طرف نمایشگاهی که با امکانات کامل ساخته شده است، معطل و بی استفاده نگه داریم و این مضحک به نظر می‌رسد. کسانی که مسئول و دست اندر کار این مسئله هستند باید پاسخگو باشند. باید همت شود که مسیر کار و تلاش و خدمت به ریل واقعی خودش بازگردد و این به هم ریختگی در حوزه مدیریت شهری به زودی حل و مرتفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما