شناسهٔ خبر: 25159113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آمار قاچاق پوشاک هر ساله کم می شود اما قاچاق پوشاک نه

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور با تأکید براینکه با کم کردن آمار گره قاچاق کالا باز نخواهد شد، گفت: متأسفانه در کشور هیچ آمار کارشناسی جامعی در مورد قاچاق پوشاک نداریم.

صاحب‌خبر -

سعید غدیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امار قاچاق پوشاک در سال گذشته 2.6 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: اخیرا آقای خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت در جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی، صنایع و قضایی مجلس اعلام کرده که آمار قاچاق پوشاک یک میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه مبنای محاسبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در آمار اعلامی میزان عرضه و تقاضای پوشاک در بازار است، افزود: اما آمار اعلامی رئیس سازمان توسعه تجارت برمبنای میزان صادرات کشورها به ایران و محاسبات گمرکی شده است. اما باید به این نکته توجه کنید که در این آمار، ارقام قاچاق مسافرتی، کوله بری  وحتی ته لنجی پوشاک درج نشده  و در این رابطه هیچ آمار مستندی وجود ندارد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تأکید براینکه ما به هیچ عنوان آمار قاچاق یک میلیارد دلاری پوشاک را قبول نداریم، تصریح کرد: اعتراضات تولیدکنندگان مبنی بر نادرست بودن آمار قاچاق یک میلیارد دلاری پوشاک باعث شد تا در نهایت مسئولین وزارتخانه این رقم را کف قاچاق پوشاک اعلام کنند.

غدیری در ادامه صحبت های خود با گلایه از اینکه متأسفانه در کشور ما هیچ آمار کارشناسی جامع از قاچاق پوشاک نیست، گفت: مسئولین براساس آمارهای دست و پا شکسته به تدوین استراتژی ها و حتی حمایت از صنایع می پردازند درحالی که نخست باید بانک اطلاعاتی مشخص شده و براساس آن تصمیم گیری ها انجام شود.

وی به اختلاف آماری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صنعت در میزان قاچاق پوشاک اشاره کرد و اضافه کرد: برخی از بخش ها میزان قاچاق پوشاک را یک میلیارد دلار، بخشی دیگر سه میلیارد دلار و حتی رقم 5 میلیارد دلاری نیز مطرح شده است در این شرایط تکلیف ما مشخص نیست در نهایت رقم نهایی قاچاق پوشاک به کشور چقدر است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور با تأکید براینکه با کم کردن آمار گره قاچاق کالا باز نخواهد شد، افزود: با تأکید براینکه با کم کردن آمار گره قاچاق کالا باز نخواهد شد، افزود: باید با قاچاق پوشاک به صورت ریشه ای برخورد کرد. اما متأسفانه مسئولین هر ساله فقط رقم ها را کاهش داده و آن را یک دستاورد مهم برای خود اعلام می کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما