شناسهٔ خبر: 25159063 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نفت تهران، از لیگ قهرمانان به لیگ یک

تعبیر وارونه یک رویا

صاحب‌خبر -

قابل پیش بینی‌ترین اتفاق فصل، حتی قابل پیش بینی‌تر از قهرمانی پرسپولیس، افتاد و نفت تهران به لیگ دسته اول سقوط کرد.
به گزارش وبسایت نود، صعود آرام نفت در فوتبال ایران، با سقوطی ناگهانی به پایان رسید. نفت تهران از لیگ یک به لیگ برتر رسید، سهمیه آسیایی گرفت، تا آستانه قهرمانی لیگ برتر جلو رفت و حتی حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد. همه این مسیر، با تصمیم فروش نفت تهران توسط وزارت نفت به پایان رسید و قطعی شدن سقوط این تیم به لیگ یک با شرایط نامعلوم مالکیت و عدم اعتنای وزارت نفت، شاید مثل راه آهن و صبا نقطه پایان این تیم ریشه دار تهرانی باشد.
از زمانی که وزارت نفت تصمیم به واگذاری باشگاه نفت تهران گرفت، زردهای تهرانی بین مالکین عجیبی دست به دست شدند. مالکینی که در مقاطعی حتی توپ و آب معدنی تمرین تیم را هم تامین نکردند و از بعضی از مربیان و بازیکنان باشگاه هم بخاطر بالا رفتن مطالبات‌شان، یک طرفه قراردادشان را فسخ کردند و از این تیم جدا شدند. این فصل داستان نفت، غم‌انگیزتر شد و این تیم ۵ بار مربی عوض کرد. کریمی و درخشان، هر کدام دو مقطع این تیم را هدایت کردند. نتایج خوب نفت با افاضلی هم، فقط سه هفته طول کشید و ۵ باخت پیاپی، آن‌ها را به لیگ یک فرستاد.
حسین فرکی، یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان و علی دایی به عنوان مربی و علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی، کمال کامیابی‌نیا، ایمان مبعلی، وریا غفوری، علی قربانی، ارسلان مطهری، لئاندرو پادوانی، رضا اسدی، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و حتی در یک فصل جلال حسینی، بازیکنانی بودند که در سال‌های اوج نفت تهران حضور داشتند. اگر تصمیم ناگهانی وزارت نفت نبود و بخشی از آن‌ها هم حفظ می‌شدند، شاید حالا این تیم، حداقل برای سهمیه آسیایی رقابت می‌کرد و به فکر مالکی جدید برای حضور در لیگ یک نبود.
داستان منظم‌ترین تیم ایران، در اوج بی‌نظمی به پایان رسید. با اهداف بزرگی که هر سال، نزدیک‌تر می‌شدند اما حالا فقط خاطره‌ای از آن‌ها باقی مانده است. خاطره تیم یحیی که تا هفته آخر صدرنشین بود و تیم منصوریان که یک برد با قهرمانی فاصله داشت. خاطره تیمی که یادگارهایش، تقریبا دو ماه دیگر در روسیه هستند و خودش، معلوم نیست این بار به دست چه کسی سپرده خواهد شد. نفت امروز در جم سوخت. حالا با قاطعیت می توان تصمیم های بد مدیریتی از بالا به پایین نفت تهران را سوزاند!
 

نظر شما