شناسهٔ خبر: 25159048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

سیاست حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها 
تغییر خواهد کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین اظهارنظرش با یک سایت سوئدی، درباره حضور نداشتن زنان در ورزشگاه‌ها فوتبال در ایران صحبت کرده است.
به گزارش ایسنا، در زمان دیدار داربی برگشت بین استقلال و پرسپولیس، خبرنگار سوئدی به ایران آمد و درباره مساله ورود زنان به ورزشگاه ها گزارشی را تهیه و با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز به صحبت پرداخت.
fotbollskanalen در گزارشی و به نقل از کارلوس کی‌روش درباره‌ی حضور زنان در ورزشگاه‌ها نوشته است: فکر می‌کنم در یک زمان مقتضی، این مساله تغییر خواهد کرد. آنها باید این روند را تغییر دهند و هیچ شکی در آن نیست. کی‌روش افزود: افرادی هستند که به (این تغییر) باور دارند و عدهای هم باور ندارند و من فکر نمی‌کنم با مقابله کردن بتوان این مساله را تغییر داد و تصمیم فوری در این باره گرفت. از نظر من راه حل در این زمینه شعور و پیشرفت است که این مساله بنیان زندگی است.

شفر در استقلال ماندنی شد

سرمربی استقلال تهران پس از چند روز مذاکره با سران باشگاه، به توافق برای تمدید قرارداد دست یافت. به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال روز گذشته اعلام کرد بخشی از قرارداد وینفرد شفر سرمربی استقلال را برای فصل آینده اسپانسر تامین خواهد کرد. در همین رابطه حسن زمانی عضو هیئت مدیره استقلال اظهار داشت: به هواداران استقلال می‌گویم شفر برای سال آینده سرمربی استقلال خواهد بود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. او ادامه داد: ایشان رضایت شفاهی خود را برای حضور در نیمکت استقلال برای فصل آینده به مدیران باشگاه‌ها اعلام کرده و انشاالله باز هم در خدمت این سرمربی خواهیم بود. شفر به همراه استقلال تا رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر پیش رفته و به عنوان صدرنشین از گروهش به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. سرمربی آلمانی به همراه آبی‌ها فینال جام حذفی را هم پیش رو دارد و باید با خونه به خونه بابل مصاف بدهد.

بازتاب جهانی حضوردختران وزنه بردار ایران 
در مسابقات آسیایی

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با انتشار خبری به نخستین حضور تیم دختران ایران در مسابقات آسیایی اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری آنا از سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، در خبر IWF آمده است:‌ فدراسیون وزنه‌برداری ایران یک تیم از دختران را به مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در ازبکستان، اعزام کرده است. این رقابت در تاریخ 23 آوریل با حضور 248 وزنه‌بردار از 22 کشور آغاز خواهد شد. ایران برای اولین بار با تیمی متشکل از زنان در این مسابقات مشارکت خواهد کرد و آنها فرصت دارند که سهمیه حضور در المپیک نوجوانان در سال 2018 در بوینس آیرس، آرژانتین، را به دست آورند.

انگلیسی‌ها در فکر جذب سردار

سه تیم انگلیسی خواهان به خدمت گرفتن سردار آزمون مهاجم تیم ملی هستند. به گزارش آنا، ماجرای تمایل باشگاههای اروپایی به جذب سردار آزمون دوباره کلید خورد. بعد از آنکه طی روزهای گذشته شایعه شد سلتیک مشتری مهاجم ایرانی روبین کازان است حالا از لیگ جزیره به عنوان مقصد احتمالی سردار نام برده شده است. روزنامه پیپل انگلیس مدعی شده که 3 باشگاه اورتون، لستر و ولورهمپتون نام آزمون را در فهرست خریدشان قرار داده اند. اورتون و لستر به‌ عنوان 2 تیم شناخته شده لیگ برتری می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای سردار فوتبال ایران باشند. ضمن این‌که ولورهمپتون هم این فصل با حضوری قدرتمند در چمپیونشیپ توانسته‌ جواز حضور در لیگ برتر را بگیرد و این تیم هم می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجم تیم ملی کشورمان باشد.

بازی‌های لیورپول را به خاطر صلاح دنبال می‌کنم

اسطوره باشگاه رم گفت: این فصل تعداد زیادی از بازی‌های لیورپول را دیده‌ام، به خصوص به این دلیل که محمد صلاح در حال حاضر در این تیم بازی می کند، من همواره آن را دنبال کرده‌ام. به گزارش ایلنا، فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم پیش از مصاف شاگردان سمپائولی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه لیورپول گفت: زمانی که نام باشگاه لیورپول را می‌شنوم، در ذهنم احترام، عظمت، یک تیم بزرگ، هواداران متعصب و یک الگو برای دنبال کردن شکل می‌گیرد. علیرغم نتیجه ناموفق، خاطرات هوبی از بازی در ورزشگاه آنفیلد دارم. جو، احساس، شور و شوق طرفداران بسیار چشمگیر بود.
او ادامه داد: واضح است، اگر من به فینال جام اروپا در سال 1984 فکر کنم، این یک خاطره تلخی است، بنابراین احتمال دارد از این قرعه اجتناب کنیم. اما ما برای این مرحله شانس انتخاب یکی از سه تیم برتر حال حاضر جهان بودیم و باید با لیورپول بازی کنیم. توتی درخصوص رشد محمد صلاح، بازیکن فصل گذشته رم، در لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ گفت: این فصل تعداد زیادی از بازی‌های لیورپول را دیده‌ام، به خصوص به این دلیل که محمد صلاح در حال حاضر در این تیم بازی می کند، من همواره آن را دنبال کرده‌ام. به خصوص پس از قرعه کشی نیمه نهایی در طول چند روز گذشته بازی‌های آنها در لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کردم و واقعا فکر می کنم این یک بازی دشوار برای هر دو تیم است. بازیکن اسبق جالورسی عنوان کرد: تا حدودی شگفت زده‌ام که صلاح در اولین فصل حضور اینگونه پیشرفت داشته است. اما از سوی دیگر اینکه کلوپ، یکی از بهترین مربیان حال حاضر، این کار را انجام داده طبیعی است. آنها صلاح را در شرایطی قرار دادند که بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد.

پوگبا: فقط روی منچستر متمرکز هستم

«پل پوگبا» بازیکن جنجالی تیم منچستر یونایتد، به دنبال شایعه اختلاف با «خوزه مورینیو» سرمربی تیم و احتمال جدایی از منچستر و ترک ‹اولدترافورد›، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها به منچستر یونایتد فکر می کنم و روی آن متمرکز هستم. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «اسکای اسپورت» نوشت: در میان گمانه زنی های مرتبط با جدایی پوگبا، «پپ گواردیولا» سرمربی تیم منچسترسیتی در آستانه دربی منچستر در ماه آوریل مدعی شده بود که ‹مینو رایولا› مدیر برنامه های پوگبا علاوه بر این هافبک فرانسوی، پیشنهاد خرید ‹هنریک مخیتاریان› را نیز برای پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه به او داده است.
از سوی دیگر، مورینیو در اظهار نظری از پوگبا خواسته بود تا در تمام دیدارها ریتم یکنواختی را ارایه دهد؛ در واقع مورینیو ارایه بازی کم نوسان را ضامن فیکس بودن او در بازی‌ها عنوان کرده بود. با این حال، پوگبا در هفته های اخیر به فرم ایده آلی رسید و با زدن دو گل در دربی حساس منچستر و همچنین کسب عنوان بهترین بازیکن میدان در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس مقابل تاتنهام که منجر به راهیابی شیاطین سرخ به فینال این رقابت ها شد، به نوعی خود را به «آقای خاص» (لقب مورینیو) اثبات کرد. پوگبا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی در خصوص شایعات مربوط به جدایی گفت: ما به فینال جام حذفی راه پیدا کرده ایم و من در حال حاضر بازیکن منچستر یونایتد هستم و صادقانه تمام فکرم متمرکز این تیم است و بهیچوجه به ترک منچستر فکر نمی کنم. وی در مورد مشکلاتش با مورینیو خاطرنشان کرد: من با مورینیو مشکلی ندارم و تصور نمی کنم او هم با من مشکلی داشته باشد؛ مورینیو سرمربی و تصمیم گیرنده تیم است و من به عنوان بازیکن باید مطیع باشم و در زمین بازی خود را ثابت کنم.

قهرمان المپیک قید تیم ملی را زد

پرافتخارترین فرنگی‌کار ایران در بازیهای المپیک قصدی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی و حضور در بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی ندارد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، قاسم رضایی، دارنده مدال‌های طلا و برنز المپیک و یک نقره و دو برنز جهان، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی که کمتر از 20 روز دیگر برگزار می‌شود به روی تشک نمی‌رود.
رضایی به واسطه کسب مدال برنز  المپیک ریو جواز حضور مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی را به دست آورد، اما با توجه به دور بودن از شرایط مناسب آمادگی جسمانی و نداشتن تمرین، قید حضور در این رقابت‌ها را زد.
البته رضایی از کشتی کناره‌گیری نکرده و قصد دارد سال آینده در صورت مهیا بودن شرایط در انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد. مرد پنج مداله کشتی فرنگی پس از کسب مدال برنز المپیک 2016، در هیچ رویدادی به روی تشک نرفته است.
به ‌این‌ ترتیب سید مصطفی صالحی زاده، جدی‌ترین گزینه پوشیدن دوبنده تیم‌ ‌ملی در  بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی 2018 مجارستان خواهد بود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما