شناسهٔ خبر: 25158952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس اتاق تعاون ایران پیشنهاد کرد

نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تعاونی‌ها از محل اعتبارات سازمان محیط زیست

بهمن عبداللهی، با اعلام این خبر که ۷۵ درصد حمل‌و‌نقل در اختیار بخش تعاون است، گفت: در صورت موافقت دولت، از محل اعتبارات در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست در راستانی نوسازی ناوگان حمل و نقلی، اتاق تعاون حضور فعالی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، مدیران اتحادیه‌ها و اعضای کمیسیون در محل اتاق تعاون برگزار شد.

رئیس اتاق تعاون ایران این نشست را در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون و تعامل بیشتر با این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: نتایج پایش محیط کسب وکار نشان داد که در ۳ حوزه  شرکت‌هایی که در حوزه آب‌رسانی فعالیت می‌کنند، مدیریت پسماند و فاضلاب و فعالیت‌های تسویه آب، بدترین و سخت‌ترین شرایط را به لحاظ محیط کسب وکار دارند.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان آمادگی بخش تعاون در راستای تعامل و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به پتانسیل تعاون در حوزه آموزش، بخش تعاون می‌تواند متولی اجرای بخشی از آموزش‌هایی که مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست است، باشد تا هم اعضای تعاون این آموزش‌ها را که در راستای توسعه و حمایت ازمحیط زیست هست، ببینند و هم بخش تعاون می‌تواند متولی آموزش، فعالیت‌های آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای واگذاری تصدی‌گری‌ها باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران، تأکید کرد: بخشی از فعالیت‌های این سازمان در حوزه تصدی‌گری است که با توجه به پراکندگی تعاونی‌ها در تمام کشور، این بخش می‌تواند در راستای انجام فعالیت‌های این حوزه، تعامل و همکاری خوبی با سازمان مذکور داشته باشد.

وی با اشاره به آلایندگی خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل، گفت: با توجه به اینکه حدود ۷۵ درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور در اختیار بخش تعاون است، از محل اعتباراتی که  در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست هست، اتاق تعاون به عنوان متولی و مجری می‌تواند در راستانی نوسازی این ناوگان اقدام کند و  این مهم را به سرانجام برساند.

عبداللهی پیگیری موارد را در قالب یک تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت از محیط زیست، به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیشنهاد داد و گفت: انجام فعالیت‌های پیشنهادی و موارد مورد نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند، در قالب یک تفاهم نامه بین اتاق تعاون ایران و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما