شناسهٔ خبر: 25158931 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرمسئول و سردبیر دین‌آنلاین:

علما و حوزویان به مطالبه گری برای ارتقای کیفی محصولات ایرانی بپردازند

حوزه/ مدیرمسئول و سردبیر دین‌آنلاین گفت: یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی این است که علما و حوزویان به مطالبه گری برای ارتقای کیفی محصولات ساخت داخل اهتمام داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سیدرضا سجادی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شعار سال و لزوم دغدغه مندی همگان برای تحقق این مساله ابراز داشت: یک سری عواملی درجامعه وجود دارد که سبب بی‌میلی یا کم رغبتی مردم نسبت به استفاده از کالای ایرانی می شود.

وی با بیان این که امروز باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های جمعی به منظور حمایت از کالای ایرانی بهره برداری کرد، گفت: به عقیده بنده ، کانال ها و شبکه های اجتماعی با ماهیت دینی و حوزوی باید آن دسته از عوامل را که با عمل به برخی توصیه‌های دینی رفع می‌شوند پس از غنی سازی از نظر ادبیات و گفتمان به جامعه مخاطبان خود تزریق کنند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: از سوی دیگر لازم است که از ظرفیت عالمان و شخصیت های دینی و دیگر اقشار حوزه برای بیان انتقادات سازنده و دلسوزانه نسبت به کیفیت نازل برخی تولیدات داخلی استفاده کرد تا به این وسیله و افزایش کیفیت محصولات، انگیزه و رغبت لازم در مردم برای خرید و مصرف کالای ایرانی افزایش پیدا کند.

وی بیان داشت: نکته مهم دیگر هم این که ، مفروض بسیاری از منتقدان وضعیت فعلی در ناکارآمدی کالای ایرانی آن است که بسیاری از تولیدکنندگان به دلایل غیراخلاقی مبتنی بر سودآوری کلان از کیفیت کالا می‌کاهند و لذا این دست مباحث باید با حضور دین‌پژوهان و اخلاق‌پژوهان بررسی شود که به راستی عوامل رواج این دست بی‌اخلاقی‌ها در جامعه دینی چیست و در مواجهه با آن ها چه باید کرد.

۳۱۳/۸

نظر شما