شناسهٔ خبر: 25158810 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

مازندران براي اولين بار در ليگ برتر صاحب سهميه مي‌شود

داشتن يک سهميه در ليگ برتر آرزوي ديرينه مازني هاست که به نظر مي‌رسد بعد از هفده سال در حال محقق شدن است.

صاحب‌خبر -

استان مازندران تنها يک گام تا تحقق آرزوي هفده ساله داشتن يک تيم در ليگ برتر فاصله دارد. اگر شاهد اتفاقات عجيب و معجزات فوتبالي نباشيم، هفته آينده يکي از دو تيم نساجي يا خونه به خونه رخت ليگ برتر بر تن خواهند کرد تا در پايان ماراتن نفس گير ليگ يک، مازندران هم براي اولين بار صاحب يک سهميه در اين مسابقات باشد. اما اين که مقصد ديگر تيم هاي ليگ برتري در فصل آينده براي ديدار با نماينده مازندران قائمشهر باشد يا بابل، سئوالي است که پاسخ آن هفته آينده مشخص مي‌شود.

تنها يک امکان وجود دارد که مازندراني‌ها از تحقق آرزوي ديرينه شان محروم شوند. تنها در صورتي که اولا بادران موفق شود تيم ماشين سازي را در تبريز شکست دهد و به صورت همزمان خونه به خونه در بابل مقابل برق جديد شيراز و نساجي در تهران مقابل راه آهن شکست بخورند که به وقوع پيوستن همزمان اين سه حالت بسيار بعيد است.

البته پيروزي بادران بر ماشين سازي در تبريز خيلي اتفاق عجيبي نمي‌تواند باشد. به خصوص که بادراني‌ها حالا روزنه‌اي از اميد براي شان باز شده است. اما تصور شکست خوردن خونه به خونه در خانه مقابل برق جديد شيراز قدري سخت است. شايد در بدترين حالت ممکن برق شيراز بتواند نماينده بابل را متوقف کند که در اين صورت هم قطعا يک تيم مازندراني راهي ليگ برتر مي‌شود.

اما حتي اگر بادران در تبريز پيروز شده و خونه به خونه در بابل شکست بخورد، شکست خوردن نساجي مقابل راه آهن حتي از تصور هم خارج است. راه آهني که در اين فصل به هيچ تيمي نه نگفته و از همان ابتداي کار در قعر جدول قرار داشته و 27 شکست از 33 بازي دارد، بسيار بعيد است که قادر به شکست دادن نساجي باشد.

اما اين احتمال وجود دارد که هر دو تيم نساجي و خونه به خونه در آخرين ديدار خود مقابل حريفان شان پيروز شوند که در اين صورت کار به گلشماري مي کشد. در اين صورت هرچند تفاضل گل خونه به خونه نسبت به نساجي بهتر است، اما با توجه به شرايط راه آهن و شکستهاي پرگل اين تيم در هفته‌هاي اخير، هيچ بعيد نيست شاگردان نکونام بتوانند 4 گل عقب مانده از خونه به خونه را در اين بازي جبران کرده و جواز حضور در ليگ برتر را بگيرند.

پاسخ همه اين سئوالات کمتر يک هفته ديگر مشخص مي شود و روز يکشنبه آينده معلوم مي شود کدام تيم ها جشن صعود به ليگ برتر خواهند گرفت.

نظر شما