شناسهٔ خبر: 25158770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای مقابله با تحریم ها،

قطر به توسعه ناوگان هوایی خود ادامه می دهد

دوحه – ایرنا – «اکبر الباکر» رییس اجرایی خطوط هوایی قطر (قطر ایرویز) با بیان اینکه این شرکت از تحریم های اعمال شده 10 میلیون دلار خسارت دیده است ، گفت که با این وجود سقوط نکردیم و به توسعه شرکت برای مقابله با تحریم ها ادامه می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، الباکر دوشنبه شب در یک نشست خبری افزود: با وجودی که پیش بینی خسارت بیشتری داشتیم به توسعه برنامه ها و سرمایه گذاری و خرید هواپیماهای بیشتر ادامه دادیم.
وی که از سال 1997 مدیریت اجرایی شرکت هواپیمایی قطر را برعهده دارد، گفت: امسال 11 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی قطر اضافه می شود و تا پایان سال 2019 هم 16 مقصد جدید در برنامه پروازی این شرکت قرار می گیرد.
به گفته مدیر اجرایی قطر ایرویز ، این شرکت در سال 2017 هم موفق شد 11 مقصد جدید به پروازهای خود اضافه کند.
الباکر پیش تر از افزایش تعداد پروازهای این شرکت به عنوان سیاست جدید قطرایرویز برای مقابله با زیان های ناشی از تحریم های اعمال شده نام برده بود.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
بعد از تحریم قطر ، اکثر پروازهای شرکت هواپیمایی این کشور از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود به ویژه به اروپا استفاده می کنند.
خطوط هوایی قطر که در سال 1993 به طور رسمی ایجاد شد اینک 200 فروند هواپیما با عمر کمتر از 5 سال در اختیار دارد و به 151 کشور پرواز می کند.
شرکت هوایی قطر اسفندماه گذشته یک فروند ایرباس ''A350-1000 تحویل گرفت. این هواپیما که 350 نفر ظرفیت و توان پرواز متوالی تا 15 هزار کیلومتر را دارد، اولین پرواز خود را به فرودگاه 'هیترو' لندن انجام داد.
شبک **خاورم**1508**1392

نظر شما