شناسهٔ خبر: 25158747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از سوءمصرف مواد و اوردوز منتهی به مرگ ۲۷۳۱ معتاد در سال ۹۶ خبر داد.

صاحب‌خبر -

«اوردوز» ۲۷۰۰ نفر در سال 96

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از سوءمصرف مواد و اوردوز منتهی به مرگ ۲۷۳۱ معتاد در سال ۹۶ خبر داد.

پرویز افشار با اشاره به حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بحث پیشگیری در حوزه مواد مخدر بوده است، لذا ۵۰ درصد از اعتبارات در سال ۹۶ به این سمت هدایت شد.

او گفت: برای ۷۰۰هزار دانش‌آموز ۷۰۰هزار نفر از والدین و ۱۰۰هزار نفر معلم برنامه‌های توانمندسازی را اجرایی کردیم. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: در محیط خانواده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون نفر تحت آموزش قرار گرفتند. این آموزش در دانشگاه‌ها برای ۳۵۰‌ هزار دانشجو و به ویژه در محیط‌های خوابگاهی و همچنین برای ۳۵۰۰ نفر از اساتید برگزار شده است.

او گفت: مجموع این اقدامات باعث شد ما رشد قابل توجهی را در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشیم. افشار با بیان اینکه ما در این زمینه توجه خاصی را معطوف سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها کرده‌ایم، گفت: این NGO‌ها مشارکت فعالی داشته‌اند و ما توانسته‌ایم استفاده مناسبی از ظرفیت آنها ببریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: این برنامه‌های آموزشی در فضاهای کسب و کار نیز صورت گرفت بطوری که ما این برنامه‌ها را در سال ۹۶ با ۱۲۰۰ کارخانه و کارگاه پیاده‌سازی کردیم. همچنین برای ۶۰‌ هزار نفر از کارمندان و در محیط‌های نظامی برای ۸‌ هزار و ۵۰۰ نفر

از پرسنل کادر و خانواده‌هایشان این برنامه‌های آموزشی را تدارک دیدیم. او اظهار کرد: ۸‌ هزار نفر از روحانیون و مبلغان مذهبی نیز تحت پوشش برنامه‌های ما قرار گرفته‌اند تا بتوانیم در راستای کار مشارکتی تبلیغات پیش‌گیرنده را در همه جا داشته باشیم. او با اشاره به عوارض مصرف مواد مخدر گفت: قطعا اطلاع‌رسانی‌ها در کاهش سوءمصرف مواد کمک کرده است بطوری که میزان مرگ و میر در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، 4.9درصد کاهش داشته است. مرگ و میر بر اثر سو مصرف مواد ۲۷۳۱ نفر بوده که از این تعداد ۳۲۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند اما این امر در سال ۹۵ دو‌هزار و ۸۷۲ نفر بوده است. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت مدارس و مقابله جدی با فروشندگان مواد مخدر در کنار مدارس گفت: ما در سال ۹۶ از طریق تفاهم نامه مشترک با نیروی انتظامی اقدامات ویژه‌یی را در اطراف مدارس انجام دادیم بطوری که در یک سال در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها حدود یک تن و ۹۰۰ کیلو مواد مخدر کوچک در قالب یک گرم، یک گرم کشف کردیم.

ابلاغ بخشنامه جذب و ساماندهی «سرباز معلم»

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه جذب و ساماندهی سربازمعلم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: داوطلبین واجد شرایط دارای برگه آماده‌به‌خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور ۹۸ باشد، ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند. فهرست و مدارک افراد حائز شرایط و امتیاز لازم بلافاصله و به‌صورت روزانه حداکثر تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۷ در اختیار هسته گزینش استان قرارگرفته و هماهنگی لازم برای دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۷ انجام شود. جهت حفظ سهمیه جذب استان حتی‌الامکان اعلام نظر گزینش قبل از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به حوزه ستادی انجام شود. بدیهی است پس از ارسال اسامی به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا هیچ‌گونه جذب جدید و جایگزین امکان‌پذیر نخواهد بود.

جذب سرباز معلم صرفاً از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس انجام می‌شود و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصیصی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۷ به حوزه ستادی ارسال خواهد شد.

داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شؤونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت، همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل کنند و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی به مسوول ثبت‌نام تحویل دهند.

بارش‌های اخیر ایران را از خشکسالی نجات نمی‌دهد

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های کشوردر روزهای گذشته تاکید کرد: این‌بارش‌ها به هیچ‌وجه نمی‌تواند نجات‌بخش کشوراز خشکسالی شدید باشد چون افزایش دما باعث ذوب شدن ذخایر برفی در ارتفاعات شده است.

صادق ضیاییان افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که کلیه ذخایر برفی در کوه‌های زاگرس و البرز از دست رفته است بنابراین با آگاهی نسبت به این وضعیت بارش‌ها، باید در مورد شرایط آبی کشور در طول فصل تابستان هوشیارتر عمل کنیم. رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: از ابتدای مهر ۹۶ (شروع سال زراعی) تا آخر فروردین ۹۷، کل کشور 113.2میلی‌متر بارش دریافت کرده است و با توجه به اینکه بارش کشور در مقیاس بلندمدت 194.5میلی‌متر است، در بازه هفت ماهه گذشته نسبت به بلندمدت حدود 41.8درصد کاهش بارش داریم. او ضمن مقایسه بارش امسال با سال گذشته گفت: در مدت مشابه سال گذشته در کل کشور 186.3 میلی‌متر بارش داشتیم بنابراین در سال جاری نسبت به سال قبل 32.2درصد کاهش بارش ثبت شده است. رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه استان‌های کم بارش کشور را طی ماه‌های گذشته اعلام و اظهارکرد: از ابتدای سال زراعی تا آخر فروردین استان سیستان وبلوچستان ۷۵ درصدکمبود بارش داشت. استان‌های کرمان، هرمزگان و کهگیلویه وبویراحمد به ترتیب ۷۱، ۶۸ و ۶۳ درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت داشتند. به گفته ضیاییان، طی هفت ماه گذشته تعداد محدودی از استان‌ها شرایط ترسالی را تجربه کردند که استان‌های آذربایجان شرقی 12.4درصد و آذربایجان غربی 11.9درصد افزایش بارش داشتند اما متاسفانه ذخایر برفی در همین استان‌ها به دلیل افزایش دما زودتر از موعد ذوب شده است و احتمال دارد برای فصل تابستان شرایط سختی برای این استان‌ها به وجود آید. این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه شرایط دمایی کشور را نیز در هفت ماهه گذشته ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال آبی (اول مهر ۹۶) تا انتهای فروردین ۹۷ کل کشور 1.8درجه سلسیوس افزایش دما داشت که با توجه به افزایش میزان تبخیر، وضعیت خشکسالی را در اغلب مناطق کشور به شرایط حساسی رسانده است.

 

نظر شما