شناسهٔ خبر: 25158088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هاآرتص: سایه انتقام ایران بر سر اسرائیل سنگینی می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید سایه انتقام ایران، بر سر اسرائیل سنگینی می‌کند.

صاحب‌خبر -




روزنامه هاآرتص نوشت: «سایه انتقام ایران بر جشن‌های هفتادمین سالگرد تأسیس اسرائیل ]اشغال فلسطین[ سایه می‌افکند. «فعال‌سازی سامانه‌های دفاع موشکی سوریه نشان از هوشیاری بالا در مرز شمالی اسرائیل دارد.
دولت ترامپ کار خود را در سوریه به پایان رسانده و هیچ علائمی از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه نیست. واشنگتن دوباره صحنه سوریه را به ایران و روسیه می‌سپارد. ایران تهدید کرده به خاطر حمله اسرائیل به پایگاه تیفور آن را تلافی خواهد کرد.»
به نوشته هاآرتص، «سخنان اخیر تمام مسئولان احزاب در اسرائیل به یک نکته اشاره دارد: جشن استقلال امسال تحت‌الشعاع این تنش‌ها قرار دارد و باعث نگرانی‌های امنیتی شده که شاید ایران این فرصت را برای حمله تلافی جویانه انتخاب کند.
جروزالم پست نیز نوشت: اسرائیل در حال آماده‌باش در مقابل حمله احتمالی سپاه پاسداران ایران در واکنش به حمله اسرائیل به پایگاه تیفور در سوریه است. اسرائیل معتقد است که سپاه پاسداران ایران تحت فرماندهی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، با استفاده از پهپادهای مسلح یا موشک‌های دقیق از پایگاهی در سوریه حملات خود را انجام می‌دهد.
جروزالم پست افزود: تهران حوزه روابط نظامی خود را با حکومت اسد افزایش داده است.
تارنمای دبکا فایل نیز گزارش داد: سلیمانی در حال آماده‌سازی برای اولین حمله ایران به اسرائیل است. واحدهای نیروی هوایی ایران نیز برای این حمله مجهز می‌شوند. ناوگان هوایی سپاه پاسداران در چهار پایگاه خارج از حلب، دمشق و در صیقل و نزدیک حمص دارد.
همچنین اندیشکده بروکینگز در گزارشی نوشت: به احتمال زیاد ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای تلافی‌جویانه علیه اسرائیل است. هنوز روشن نیست که تهران به کجا و چگونه حمله خواهد کرد اما به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به احتمال زیاد این حملات در قالب حملات موشکی از خاک سوریه انجام خواهند شد.
نشانه‌های روشنی مبنی بر آن وجود دارند که ایران این بار به طور قطع حمله اسرائيل را تلافی خواهد کرد.
علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر عالی این کشور، مستقیماً به تلافی جویی تهدید کرده‌اند. حسن نصرالله رهبر حزب‌الله نیز به اسرائیل هشدار داده است که این بار بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.
ایران اکنون عمیقاً و به طور آشکار کمر به تلافی‌جویی حمله اسرائیل بسته است. تهران مصمم است تا با تقویت حضور نظامی خود و ابزارهایی که برای اعمال فشار بر اسرائیل در اختیار دارد، از سرمایه‌های بزرگ خود در سوریه بهره‌برداری کند. اسرائیل می‌داند که نباید لحظه‌ای چشم روی هم بگذارد.

نظر شما