شناسهٔ خبر: 25158067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با حضور شاعران بین المللی:

نخستین همایش بین المللی بینات در قم آغاز به کار کرد

حوزه/ با حضور شاعرانی از کشورهای اسلامی منطقه نخستین همایش بین المللی بینات با عنوان « قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان» در قم آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ نخستین همایش بین المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان شامگاه دوشنبه  با حضور شعرایی از ایران و دیگر کشورهای جهان در قم آغاز به کار کرد.

در این همایش حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مشاور امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، استاد محمد علی مجاهدی و جمعی از شعرای برجسته آیینی از کشورهای ایران، لبنان، پاکستان، هندوستان، عراق و افغانستان حضور داشتند؛ حامد حجتی دبیر نخستین همایش بین المللی بینات به تشریح اهداف برگزاری این همایش در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در ترویج معارف و آموزه های قرآن کریم با زبان هنر پرداخت.

دبیر همایش بین المللی بینات گفت: قرآن کریم این ظرفیت را دارد که اقدام جدید ادبی در عرصه آن رقم بخورد و در این راستا امسال با حضور تعدادی از شعرای جریان‌ساز در حوزه ادبیات ملل‌ساز، جشنواره و همایش را آغاز خواهیم کرد و این همایش یک آغاز برای جریانی پرشور در عرصه ادبیات قرآنی خواهد بود.

وی به تبیین اهداف برگزاری این همایش پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم، تصریح کردند که اگر بخواهیم مفاهیم قرآنی را در جامعه به خوبی ترویج کنیم باید اقدامات زیادی انجام دهیم که یکی از این اقدامات ورود ادبا و شعرا به حوزه ادبیات قرآنی است.

حجتی با اشاره به اینکه همایش بینات در نظر دارد باب جدیدی را در شعر آیینی ایجاد کند، ابراز کرد: این همایش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب طرح ریزی شده و به اجرا می رسد.

دبیر همایش بین المللی بینات تاکید کرد: قرآن کریم این ظرفیت را دارد که اقدام جدید ادبی در عرصه آن رقم بخورد و در این راستا امسال با حضور تعدادی از شعرای جریان‌ساز در حوزه ادبیات ملل‌ساز، جشنواره و همایش را آغاز خواهیم کرد و این همایش یک آغاز برای جریانی پرشور در عرصه ادبیات قرآنی خواهد بود.

حجتی با اشاره به حضور شعرای صاحب نام از ایران و دیگر کشورهای جهان بیان کرد: شعرایی که امسال در این همایش شرکت کردند ان شالله سفیران این همایش در کشور خود خواهند بود و در ترویج معارف قرآن به وسیله شعر تلاش خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به حوزه ادبیات و هنر در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی به ویژه مفاهیم قرآنی در جامعه باید بیشتر شود و مردم باید با استفاده از فضای ادبیات و شعر به مفاهیم قرآنی دست پیدا کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

نظر شما