شناسهٔ خبر: 25158066 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌ها؛

حفظ 2 سهمیه فوتبال آذربایجان در لیگ یک

نصر: تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی و شهرداری تبریز حضور خود در فصل آتی رقابت‌های لیگ یک را قطعی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، هفته سی و سوم لیگ دسته یک فوتبال کشور امروز با برگزاری 9 دیدار به پایان رسید.

در دیدارهای این هفته که به صورت همزمان و از ساعت 17 امروز آغاز شد، شهرداری تبریز توانست در دیداری خانگی، راه‌آهن را در با نتیجه چهار-یک شکست دهد. شهرداری تبریز در این دیدار محکوم به کسب 3 امتیاز بود، از همان دقایق ابتدایی بازی را هجومی آغاز کرد و توانست در دقیقه 4 بازی به گل برسد.

پیمان رنجبر، زننده گل اول شهرداری تبریز در ادامه بازی نیز موفق شد برای این تیم گلزنی کند. این بازیکن در دقایق 55 و 86 گل‌های دوم و چهارم تیمش را به ثمر رساند تا در این دیدار هت تریک کند. در دقیقه 82 نیز وحید نجفی یکی از گل‌های خورده تیم مهمان را به ثمر رساند.

در دقیقه 65 بازی نیز علی نظری برای تیم میزبان گلزنی کرد تا بازی با برتری چهار-یک شهرداری تبریز دنبال شود.

شهرداری با پیروزی در این دیدار، 38 امتیازی شده و توانست یکی از سهمیه‌های فوتبال آذربایجان را در لیگ دسته یک حفظ کند.

در دیگر دیدار این هفته، ماشین‌سازی تبریز در دیداری خارج از خانه، در قم به مصاف صبای این شهر رفت و موفق شد در دیداری پر گل، میزبان خود را شکست دهد. در این بازی، ماشین‌سازی نیز همچون شهرداری شروع خوبی داشت و در دقیقه 6 توسط مهدی بدرلو به گل برسد تا امیدها برای تداوم حضور این تیم در لیگ یک بیشتر شود.

الیاس صالحی در دقیقه 29 گل دوم ماشین‌سازی را وارد دروازه صبای قم کرد تا نیمه نخست این بازی با برتری دو-صفر سبزقبایان به پایان برسد. در ادامه بازی و نیمه دوم، مجید قشقایی و محسن دلیر به ترتیب در دقایق 51 و 81 گل‌های سوم و چهارم ماشین‌سازی را به ثمر رساندند تا جشن بقای قدیمی‌ترین تیم فوتبال شمال غرب کشور در قم برپا شود.

شاگردان عباس آقایی که پیش از این دیدار 31 امتیازی بودند، در صورت شکست یا تساوی در این دیدار یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم محسوب می‌شدند اما 3 امتیاز دیدار با صبا، ماشین‌سازی را 34 امتیازی کرد تا با توجه به شرایط جدول و اختلاف 4 امتیازی سبزقبایان با ایران جوان بوشهر، حضور ماشین‌سازی در فصل آتی مسابقات لیگ دسته یک قطعی شود.

بدین ترتیب با برگزاری دیدارهای هفته سی و سوم لیگ دسته یک فوتبال کشور، تیم‌های تبریز موفق شدند 2 سهمیه فوتبال آذربایجان در این رقابت‌ها را حفظ کنند تا با سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتر در فصل آتی، شانس خود را برای حضور مجدد در لیگ برتر امتحان کنند.

ماشین‌سازی در آخرین دیدار خود، هفته آتی در تبریز میزبان بادران تهران است و شهرداری تبریز در انزلی به مصاف ملوان می‌رود. دیدارهای هفته پایانی لیگ یک به صورت همزمان و از ساعت 17 روز یک شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

نکته قابل‌توجه در مورد دیدارهای امروز، ثبت پرگل‌ترین دیدارها به نام تیم‌های تبریزی است. دیدار شهرداری تبریز با راه‌آهن 5 گل و دیدار ماشین‌سازی با صبا 4 گل در برداشت. برق جدید شیراز نیز در خانه با نتیجه چهار-صفر از سد گل گهر سیرجان گذشت.

انتهای پیام/

نظر شما