شناسهٔ خبر: 25158002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

دکتر واعظی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

باید با تقویت انسجام و همدلی برای حل مشکلات کشور و مردم تلاش کنیم/آذربایجان شرقی از قطب های تاثیر گذار در آرامش اقتصادی کشور است

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تقویت وحدت، انسجام و همدلی در کشور، گفت: باید با گسترش آرامش و انسجام همه توان خود را در راستای رفع مشکلات مردم و کشور به کار گیریم.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود واعظی شامگاه دوشنبه با حضور در بیت حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از گذشته نیاز به وحدت و انسجام داریم، گفت: اگر در جامعه وحدت و همدلی نباشد موجب سوء استفاده دشمنان و توطئه افکنی آنها خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور از تدبیر و نقش وحدت بخش نماینده ولی فقیه در تقویت انسجام و همدلی میان مردم و مسوولان استان آذربایجان شرقی تجلیل کرد و افزود: باید همه توان خود را در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه به کار بگیریم و این نیاز به تقویت آرامش و انسجام در جامعه دارد.
دکتر واعظی خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی و جناحی موجب از بین رفتن فضای آرامش بخش و وحدت آفرین در کشور می شود، از اینرو حضور شخصیتی پیشگام در تقویت انسجام و همدلی در جایگاه امام جمعه برای این استان بسیار مغتنم است.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استانهای بزرگ اقتصادی و از قطب های تاثیر گذار در آرامش اقتصادی کشور، اظهار داشت: دولت همه نیازمندی های و مسایل استان را بررسی و برنامه ریزی‌های لازم برای رفع مشکلات را انجام داده و امیدواریم با سفر رئیس جمهور و احرای این برنامه ها گام های مهمی در راستای توسعه بیش از پیش استان برداشته شود.
دکتر واعظی با اشاره به اینکه نقش انکار ناپذیر آذربایجان شرقی در توسعه اقتصادی ایران برای دولت حائز اهمیت است، گفت: آمار خیره کننده این استان در برخی حوزه های اقتصادی از جمله در بخش صادرات می تواند با سیاست‌های منسجم اقتصادی افزایش پیدا کند.
رئیس دفتر رئیس جمهور رابطه دولت با علما، مراجع و ائمه جمعه را ‌پررنگ، مداوم و دوسویه دانست و افزود: همیشه از محضر همه این بزرگواران خواسته‌ایم که دولت را متعلق به خود دانسته و ما را با ارشادات خود راهنمایی کنند.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار سفر رئیس جمهور به این استان را بسیار مغتنم دانست و گفت: مردم و مسوولان استان آذربایجان شرقی آماده استقبال گرم از رئیس جمهور در سفر به این استان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، افزود: حضور رئیس جمهور در این مراسم نشان از اهمیت این استان برای دولت است.
امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت تمهیدات دولت برای توسعه اقتصاد و‌ برآورده کردن انتظارات و رفع مشکلات صاحبان صنایع، تجار و فعالان اقتصادی در این استان، ادامه داد: استان آذربایجان شرقی اقتصاد فعالی دارد و تنها توقع فعالان اقتصادی این استان حمایت معنوی و ارائه برخی تسهیلات در زمینه وضع قوانین و ضوابط و مقررات است تا بتوانند در راستای پویایی هرچه بهتر اقتصاد استان و کشور تلاش کنند.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: فرهنگ آذری برگرفته از مولفه های عمیق ملی و مذهبی بوده و این خطه بزرگان، فرهیختگان، علما، ادبا و هنرمندان فروانی دارد که نقش انکارناپذیری در فرهنگ ملی کشور دارند و لذا بایدباورها و ارزش‌های فرهنگی آذربایجان بیش از پیش در برنامه‌های فرهنگی کشور در نظر گرفته شود.
در این دیدار دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و مهندس نعمت زاده رئیس افتخاری ستاد ملی «تبریز۲۰۱۸» نیز حضور داشتند.

نظر شما