شناسهٔ خبر: 25157946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد؛

لزوم پیوند بخش خصوصی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان

نصر: رئیس دفتر و نهاد ریاست جمهوری بر لزوم پیوند بخش خصوصی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "محمود واعظی" رئیس دفتر و نهاد ریاست جمهوری، عصر امروز سوم اردیبهشت 97 در نشست فعالان توسعه فن آوری آذربایجان شرقی (شرکت های دانش بنیان و فناوران) که در اتاق بازرگانی تبریز، حضور یافت.

"محمود واعظی" در این نشست با تاکید بر اینکه در کشور باید بنگاه داری دولتی را تقلیل دهیم، ادامه داد: باید نقش دولت را صرفا به سمت نظارت، حمایت و سیاست گذاری سوق و عواملی چون بنگاهداری دولتی را تقلیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه رقابت دولت و حتی شرکت های شبه دولتی با بخش خصوصی ناعادلانه است، اظهار کرد: بنیان های بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه نیازمند تقویت و بازنگری هستند، چراکه در غیر این صورت اتفاق جدیدی در کشور رخ نخواهد داد.

رئیس دفتر و نهاد ریاست جمهوری در ادامه به لزوم پیوند  بخش خصوصی با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری برای پیشبرد هر چه بهتره اهداف اقتصادی کشور تاکید کرد.

واعظی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم باید ریل اقتصادی را از مسیر سنتی به سمت دانش بنیان تغییر دهیم که این امر مستلزم پیوند دانشگاه ها با پارک های علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش بی بدیلی در پیشرفت کشور دارند، گفت: در زمینه حمایت از تولید داخلی نیز که به عنوان شعار سال است، اگر شرکت دانش بنیانی کالایی را با کیفیت مشابه خارجی تولید کند، به طور قطع از واردات جلوگیری می کنیم.

واعظی ادامه داد: تا زمانی که در کشور محصولی با کیفیت و دوام مناسب، قیمت ارزان و سازگار با ذائقه ایرانی تولید نشود، هر چه قدر هم در رسانه ها تبلیغ کنیم، مورد استقبال مردم رار نخواهد گرفت.

وی افزود: حمایت از تولید داخلی فقط با شعار، بنر و تبلیغات محقق نمی شود، بلکه باید با اندیشه ای نو و بهره ور نسبت به تحقق آن اقدام نماییم. شرکت های دانش بنیان می توانند تحقق این شعار در سال جاری را مسلم سازند.

واعظی با بیان اینکه در دوران گذشته تمام شرکت ها دنباله رو دانشگاه بودند، اما با گذشت سال ها و ارائه ایده های نو این رویه تغییر یافته است، ادامه داد: امروزه دانشگاه ها خودشان را با تحولات شرکت های دانش بنیان تطبیق می دهند و هدف شان فقط تدریس نیست، بلکه خلق ثروت نیز است.
انتهای پیام/

نظر شما