شناسهٔ خبر: 25157944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

جهاد دانشگاهی از برترین نهادهایی است که می‌تواند به حوزه دفاع مقدس بپردازد

سردار علیپور گفت: جهاد دانشگاهی برترین نهادی است که می‌تواند به لحاظ علمی به این عرصه ورود کرده و بهره لازم از حوزه دفاع مقدس را برای استان و مردم ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار«محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این اداره کل و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار داشت: مجموعه جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس متولی اعزام نیروهای دانشگاهیان به جبهه‌های جنگ بوده است و باید این نقش برجسته احصا و به نسل های آینده منتقل شود.
وی همچنین با اشاره به موضوع "هنر در دفاع مقدس" به‌عنوان یکی از ماموریت‌های مرکز مطالعات و روایت‌پژوهی دفاع مقدس، افزود: استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مانند موشن‌گرافی برای یادآوری ارزش‌های دفاع‌مقدس و انتقال آن به نسل جدید در این حوزه مدنظر قرار گرفته است؛ درمجموع جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرده که در عرصه مطالعات دفاع مقدس، ایفای نقش کند.
سردار علیپور ادامه داد: رهبر انقلاب در یکی از بیانات خود می‌گوید "دفاع مقدس گنج بزرگی است" و اخیراً نیز در این خصوص فرموده‌اند "ما جنگ را با آن‌ همه زحمت انجام دادیم؛ بهره‌ی معنوی جنگ را باید همه مردم ببرند. این هم برای یک‌ سال و دو سال و ده سال نیست، برای یک قرن است. باید پیروزی این جنگ را تا ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال آینده حس کنیم و این نمی‌شود مگر با شکافتن ذره‌ ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ فوق‌العاده است، واقعاً فوق‌العاده است؛ هر ذره‌ ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست."
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان افزود: برای عمل کردن به این فرمایش مقام معظم رهبری و تبیین عمیق و جامع مسایل دفاع مقدس، راهی نداریم جز آن‌که به عرصه‌های علمی ورود کنیم و جهاد دانشگاهی برترین نهادی است که می‌تواند به لحاظ علمی به این عرصه ورود کرده و بهره لازم از حوزه دفاع مقدس را برای استان و مردم ایجاد کند.
در پایان این مراسم قرارداد و تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی خوزستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان منعقد شد و مقرر گردید که 2 کارگروه مشترک ادامه روند امورات مصوب شده را پیگیری و اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما