شناسهٔ خبر: 25157779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

میرزایی: از نامزدی شهرداری تهران انصراف نداده ام

حجت اله میرزایی شامگاه دوشنبه با اشاره به برخی اخبار منتشره در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر انصراف وی نامزدی پست شهرداری تهران در گفت و گو با ایرنا

صاحب‌خبر - حجت اله میرزایی شامگاه دوشنبه با اشاره به برخی اخبار منتشره در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر انصراف وی نامزدی پست شهرداری تهران در گفت و گو با ایرنا افزود: حسن نظر اعضای شورای شهر در اعلام نام من به عنوان یکی از نامزدهای شهرداری، این فرصت را که دستاوردهای شهرداری و شورا در هشت ماهه گذشته به خصوص فرایند تدوین برنامه سوم را تبیین کنم، فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: مدیریت شهری در این هفت ماه به مدار عقلانیت و برنامه ریزی، شناخت انتظارات و خواست های شهروندان و شایستگی های تخصصی بازگشته و صدها نفر از اندیشمندان و نخبگان شهری در سیاستگذاری مشارکت فعال کردند.
میرزایی با بیان اینکه شفافیت حداکثری و پرهیز از پنهان کاری و جنجال سیاسی به راه و رسم مدیران تبدیل شده و شهرفروشی و سوداگری با دارایی های شهری متوقف شد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین کارهایی که در صد روز اول مدیریت جدید شهری انجام گرفت تهیه سند تحویل و تحول شهرداری تهران بود که به دنبال آن انبوهی از فشارها و هجمه ها به مدیریت شهری وارد آمد.
وی افزود: بخشنامه های مهم شهردار وقت در زمینه موضوعاتی از جمله فروش هولوگرام، قرار گرفتن بودجه و قراردادهای شهرداری روی سایت، از جمله کارهایی است که در رابطه با شفافیت و مبارزه با فساد در این نهاد انجام شده است.
به گفته میرزایی، پرداخت بخشی از دیون و بدهی های شهرداری تهران در شرایط خالی بودن خزانه شهر نیز از اقدامات مهم انجام شده دراین مدت است.
معاون برنانه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: دراین مدت نزدیک به 1500 هکتار به فضای سبز شهری افزوده شد و اجرای طرح های مهم فرهنگی و هنری چون نوروزگاه تهران، با هزینه های کم تر از سالیان گذشته نیز مورد توجه مردم و صاحب نظران بوده است.
وی تاکید کرد: در طول هشت ماه گذشته تلاش‌های متمرکز و فشرده‌ای در جهت تحقق اصول برنامه‌محوری، شفافیت، تحویل و تحول، اصلاح ساختار و تشکیلات، اصلاح نظام بودجه‌نویسی، هوشمندسازی شهر و به کارگیری فن آوری‌ های نو در زیر مجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی انجام شده و گام‌های مهم و بنیادینی برای تحقق این اصول با همکاری و حمایت اعضای شورای شهر، شهردار و مجموعه معاونان و مدیران شهرداری تهران برداشته شده است.
میرزایی گفت: نقشه راه آینده شهر تهران بر مبنای این اصول در حال تدوین است و گمان می‌کنم شهردار منتخب باید نسبت به این دستاورد‌ها و اقدامات اشراف کافی داشته و مانع از دوباره‌کاری‌ها و موازی کاری‌ها شود.
وی اظهارکرد: اولویت اصلی من و مجموعه همکارانم در شهرداری تهران تدوین نهایی برنامه سوم شهر تا پایان تیرماه 97 است و امیدوارم بتوانیم این تعهد مهم را که حاصل تلاش اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و مجموعه بزرگی از نخبگان و کارشناسان امور مدیریت شهری، اقتصادی، فنی، فرهنگی و اجتماعی در قالب کارگروه‌های متعدد و اتاق‌های فکر در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری است در موعد مقرر به انجام برسانیم.
وی تاکید کرد که فرصت مغتنم اعتماد اعضای شورا را ارج می‌نهم و از دستاوردهای شورای پنجم و شهرداری برای ارائه برنامه به عنوان نامزد شهرداری تهران استفاده خواهم کرد.
اعضای شورای شهر تهران لیست 28 نفره ای را به عنوان نامزدهای تصدی پست شهرداری اعلام کردند که قرار است شهردار از میان این افراد انتخاب شود.
تهرام/9353**1625
انتهای پیام

نظر شما