شناسهٔ خبر: 25157608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ايران – روسيه، امروز در فينال ليگ جهاني واليبال نشسته

ملي‌پوش معلول امريکايي: خودم الگوي خودم هستم

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

امروز تکليف قهرمان اولين دوره ليگ جهاني واليبال نشسته مشخص مي‌شود و تيم‌هاي ايران و روسيه در فينال به مصاف هم مي‌روند. تبريز از اول ارديبهشت ميزبان ليگ جهاني واليبال نشسته است، رقابت‌هايي که از پنج‌شنبه گذشته با حضور تيم‌هاي ايران، آلمان، امريکا، بوسني، اوکراين و روسيه آغاز شده و امروز قهرمان خود را مي‌شناسد. ديروز تيم کشورمان موفق شد امريکا را شکست دهد تا به پنجمين پيروزي متوالي‌اش دست پيدا کند. ملي‌پوشان واليبال نشسته با اين پيروزي، امروز در فينال به مصاف روسيه مي‌روند، تيمي که در مرحله مقدماتي هم آن را شکست داده بودند. شاگردان هادي رضايي در اين بازي به دنبال تکرار پيروزي و بالا بردن جام قهرماني هستند.
اولين دوره مسابقات ليگ جهاني واليبال نشسته در حالي امروز به پايان مي‌رسد که مسئولان فدراسيون جهاني از برگزاري اين مسابقات رضايت كامل دارند. لارنت تورسيلاس فرانسوي که به عنوان مدير رسانه ليگ جهاني به شهر تبريز سفر کرده، در اين باره مي‌گويد: «براي فدراسيون جهاني برگزاري اين مسابقات در تبريز فرصت مغتنمي است و به رشد و توسعه واليبال نشسته جهان کمک زيادي خواهد کرد. اين مسابقات قالب جديدي از رقابت‌هاي اين رشته ورزشي است که به ليگ جهاني واليبال نزديک است.»
با اين حال بهمن تارودي‌زاده، مربي تيم ملي واليبال نشسته جاي برزيل را در اين رقابت‌ها خالي مي‌داند: «احتمالاً اين تيم به دليل مسير طولاني در اين رقابت‌ها شرکت نکرده، اما واليبال نشسته برزيل از قدرت‌هاي آينده اين رشته ورزشي است و در آينده چيزهاي زيادي از اين تيم خواهيم ديد. به نظر من برزيل در آينده جايگزين روسيه و بوسني در واليبال نشسته خواهد شد.»
برگزاري اين مسابقات همچنين باعث شده تا ورزشکاران شرکت‌کننده از تجربه‌هايشان با وجود معلوليت بگويند. تيم امريکا با هفت ورزشکار به ايران آمده است. يکي از اين ورزشکاران جان کرمر نام دارد، بازيکني که هر دو پاي خود را در يک سانحه رانندگي از دست داده است. مرکر در مصاحبه‌اي حرف‌هاي جالب توجهي زده که از روحيه بالاي اين ورزشکار معلول حکايت دارد. او در پاسخ به اين سؤال كه آيا الگويي براي خودش در ورزش در ذهن دارد که بخواهد از آن نام ببرد، پاسخ تأمل‌انگيزي داد: «اين مسئله مي‌تواند براي شما هم جالب باشد که افراد معلول خودشان براي همه افراد جامعه الگو هستند. همين که با اين شرايط ورزش مي‌کنند، اهميت و ارزش زيادي دارد.»

نظر شما