شناسهٔ خبر: 25156931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جامعه مدرسین ارتحال آیت الله مهمان نواز را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا در این پیام که عصر دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله آقای حاج

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا در این پیام که عصر دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ حبیب الله مهمان نواز(ره)، نماینده محترم مردم شریف استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبر موجب تاسف و تاثر گردید.
پیام ادامه یافته است: آن عالم مجاهد، عمر بابرکت خویش را در راه نشر معارف مکتب اهل بیت(ع) سپری نمود. ایشان قبل از انقلاب اسلامی در مبارزه با طاغوت و همراهی حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در روشنگری مردم به ویژه در خطه خراسان شمالی داشت و پس از انقلاب نیز همواره در خط ولایت و در سنگر نماز جمعه و مجلس خبرگان رهبری منشا خدمات ارزشمندی برای نظام اسلامی بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت آن روحانی مبارز را به حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و مردم وفادار و شریف استان خراسان شمالی و هم چنین بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار شده است.

** پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز در پیامی ارتحال این عالم را تسلیت گفت؛ در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم مجاهد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، موجب تاثر و تالم شد.
در این پیام بیان شده است: او که عمر پربار خود را در ترویج و تعلیم علوم و معارف آل الله سپری کرده بود، پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی، همراه مردم آگاه و انقلابی دیار خراسان شمالی پیشگام و جلودار حرکت های خودجوش مردمی بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کسوت امامت جمعه شهرستان بجنورد به تحکیم نظام نوپای جمهوری اسلامی همت گماشت.
در این پیام بیان شده است: ایشان در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان غیور و جان برکف و مردم ولایت مدار، استوار و مقاوم ایستاد و در سنگر نمایندگی مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی، رهبری نظام و مردم آن دیار داشت.
در پایان این پیام آمده است: ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم بزرگوار به رهبرمعظم انقلاب (مد ظله العالی)، مردم عزیز استان خراسان شمالی، حوزه های علمیه و خانواده و بستگان آن فقید سعید، از درگاه ربوبی، غفران الهی و علو درجات برای آن مرحوم، صبر و اجر برای بازماندگان مسالت دارم.
مرحوم آیت الله شیخ حبیب الله مهمان نواز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 18 شهریورماه سال 1359، با حکم حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و از نخستین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری در آذرماه 1361 تا به امروز، یکی از نمایندگان استان خراسان در این مجلس بود.
آیت الله مهمان نواز، 23 تیرماه 1391 آخرین نماز جمعه بجنورد را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه کرد و پس از 32 سال اقامه نماز شهر بجنورد، به علت کهولت سن و وضع جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.
این عالم فرزانه عصر یکشنبه هفته جاری به علت کهولت سن به دیار حق شتافت. مراسم تشییع این عالم نستوه روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جاری ساعت 9 صبح از مقابل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.
7406/ 1175
انتهای پیام

نظر شما