شناسهٔ خبر: 25156669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در دانشگاه گیلان مطرح شد؛

حسن عباسی: بی‌عرضگی مسئولان؛ تهدید اصلی ملت!

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در همایش «دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان بیان داشت: ۲۲ اردیبهشت امسال یک روز سرنوشت‌ساز است تا ببینیم آیا برجام تمدید یا متوقف می‌شود.

عباسی با بیان اینکه اروپاییان درصدد هستند تا برجام را با شرط‌هایی تمدید کنند، گفت: این شرط‌ها تحریم‌های جدیدی علیه ایران خواهد بود تا آمریکا با تمدید برجام موافقت کند.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه از دیدگاه غرب برای تحقق برجام اولیه، بر جام‌های بعدی نیز باید به انجام برسند، افزود: در سال ۷۷ که کلینتون، رئیس‌جمهور بود سیاست مهار دوجانبه را در پیش گرفت تا ایران و عراق را مهار کند که این سیاست دو سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه در ماجرای ۱۱ سپتامبر رئیس‌جمهور وقت ایران طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها را در سازمان ملل ارائه داد، گفت: باوجود تأیید این طرح؛ جنگ تمدن‌ها آغاز و ایران به‌عنوان شر شناخته شد.

عباسی با اشاره به اجرای استراتژی «هویج و چماق» توسط غرب در خاورمیانه بیان کرد: هویج دست اتحادیه اروپا بود و در مورد صدام طی ۱۴ ماه جواب داد، صدام کوتاه آمد و انرژی هسته‌ای خود را داد اما عراق موردحمله غرب قرار گرفت‌.

*طرح دکترین شوک و بهت در انتخابات ۹۴

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اجرای دکترین «شوک و بهت» در انتخابات سال ۹۴ تصریح کرد: در این دکترین به هر قهرمانی یک شوک وارد می‌کنند اما دوره بهت پس از شوک دشمن می‌تواند ضربه‌ای به کشور وارد کرده و در چند دقیقه کشور را نابود کند.

وی با اذعان به اینکه طرح «انقلاب صورتی» در ایران جواب نداد، گفت: پس‌ازآن دولتی سرکار آمد تا مذاکرات را انجام ندهد و در مقابل آمریکا ایستادگی کند، این موجب افزایش قیمت نفت در دنیا شد؛ چراکه احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا جدی شد.

عباسی با اشاره به اجرای «چیکن استراتژی» در سال ۸۵ در ایران گفت: این استراتژی جسارت می‌خواهد اما مشکلاتی دارد؛ آمریکا باور نمی‌کرد برای این قضیه هزینه بدهد و به سمت این استراتژی برود.

وی با اشاره اجرای استراتژی «قورباغه پخته توسو شانون» در اتحادیه اروپا مطرح کرد: آن‌ها معتقدند که باید محیط بین‌الملل را چنان برای دشمن گرم کنند تا منزوی شود اما این استراتژی نمی‌تواند طی چند سال برای ایران عمل کند بنابراین به سراغ استراتژی‌های دیگر برای مقابله با ایران رفتند و به‌سوی تحریم‌ روی آوردند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به شیوع آنفولانزای نیویورکی برای ایران در سال ۸۶ تصریح کرد: اثر تحریم‌ها در جامعه ایران این است که مانند آنفولانزا ویروسی در جامعه شیوع پیدا می‌کند به این معنا که ایرانی‌ها با یکدیگر اختلاف پیداکرده و در قدم‌ بعدی از ایرانی بودن خود بدشان می‌آید، نفرت از حکومت اسلامی و خود اسلام از دیگر تبعات تحریم‌ها بود.

عباسی با تأکید بر اینکه از دیدگاه غرب برای تحقق برجام اولیه، برجام‌های بعدی نیز باید به انجام برسند، تاکید کرد: در سال ۷۷ که کلینتون رئیس‌جمهور بود، سیاست مهار دوجانبه را در پیش گرفت تا ایران و عراق را مهار کند و این سیاست دو سال به طول انجامید.

وی مطرح کرد: در دیدار اتاق بازرگانی، ظریف اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای درباره U_Turn حرفی مطرح نشد ماجرای U_Turn این است که باید از پول بین‌الملل استفاده کنیم و آمریکا نمی‌توانست بگوید چرا از پول ما استفاده کردید اما آمریکا این اجازه را نداد و یوترن را در سال ۸۷ ملغی کرد.

عباسی بیان کرد: عملی شدن ماجرای U_Turn ابتدا تأثیر کمی داشت محیط بین‌الملل را فریز کردند و یک فضای منجمد برای ایران ساختند تا نتواند هیچ حرکتی انجام دهد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ماجرای آژاکس نخستین بار در کودتای ۲۲ مرداد علیه مصدق ایجاد شد، تصریح کرد: در این ماجرا شرایطی پیش می‌آید تا فرد در شرایطی که پیش می‌آید خودکشی کند، پروژه آژاکس دو نیز در انتخابات تا چهار ماه ادامه داشت و در مهر ۱۳۸۸ نامش به مدئا تغییر پیدا کرد و گروهی نفوذی شعارهای ساختارشکنانه همچون «نه عزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر دادند.

عباسی اظهار داشت: ماجرای ۹ دی استراتژی مدئا را خنثی کرد اصرار داشتند تا با هنجارشکنی کار را به برخوردهای صریح بکشانند و در سال ۸۹ درگیری مستقیم ایران و آمریکا آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای ویروس Stuxnet برای مبارزه در فضای سایبری با ایران گفت: حمله مستقیم اتمی نتیجه گسترش این ویروس در نیروگاه نطنز بود.

رئیس اندیشکده یقین با اذعان به اینکه هر کشور جنگ پول ایجاد کند می‌خواهد در کشور شغل ایجاد کند، تصریح کرد: جنگ ارزی در سال ۹۰ در ایران مشکلات جدی ایجاد کرد و سال‌به‌سال تشدید شد، دولت جدید در سال ۹۲ سیاست درهای باز را مطرح کرد.

عباسی با اشاره به اینکه نظر رهبر انقلاب اجرای سیاست درهای باز به سمت بیرون است، تاکید کرد: سیاست درهای باز توسط دولت روحانی، سیاست درهای باز به سمت داخل است و آنچه قاسم سلیمانی در حال اجرای آن است منویات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست است.

وی با تأکید بر اینکه ایران در سیاست درهای باز به سمت بیرون به‌خوبی عمل نکرد، افزود: ایران در سوریه شهید داد و شهرهای موصل حلب را آزاد کرد، اما کشورهایی مانند ترکیه و عربستان که خودشان داعش را ساختند شروع به سرمایه‌گذاری برای بازسازی این شهرها هستند.

عباسی با بیان اینکه ایران سیاست درهای باز به سمت درون را در پیش گرفت، اظهار کرد: این سیاست درستی نیست؛ چراکه دست خارجی‌ها بیشتر به داخل باز می‌شود تا جایی که پخت غذای واگن‌های قطار را به دست اتریشی‌ها دادند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ما از سر اعتماد بی‌حساب‌وکتاب به غرب ضربه خوردیم، گفت: متولی برداشتن تحریم‌ها در ایران از دشمن پول می‌گرفت تا تحریم‌ها برداشته نشود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر ترامپ برجام را پاره کند ما هیچ تعهدی نخواهیم داشت، تصریح کرد: برای اینکه چماق آمریکا بر سر ایران فرود نیاید، اروپا تحریم‌های جدید به ایران اعمال می‌کند تا برجام مجدداً اجرا شود.

عباسی خاطرنشان کرد: برای تحقق برجام مورد انتظار آمریکا، ایران باید برنامه موشکی، منطقه‌ای، حقوق بشر و ابدی کردن تعهد ۱۰ ساله را بپذیرد در انتها نیز می‌خواهند رژیم ایران را تغییر دهند، اما جرج بوش پدر و پسر، اوباما و تمام روسای جمهور آمریکا این خیال خام‌ را در سر پروراندد و به‌جایی نرسیدند و جمهوری اسلامی 40 ساله شد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را تجزیه کند، گفت: هر خام‌اندیشی که گمان کند مذاکره با آمریکا نتیجه‌بخش خواهد بود به‌جایی نمی‌رسد، برای رسیدن به استقلال باید همانند آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ارزش و آقایی دلار شکسته شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد جهان ۶۳ ترلیون و 500 میلیارد بدهی دارد و در آستانه فروپاشی است چراکه بشر با چاپ اسکناس زیاد و پیش‌خور کردن آن به‌جای خلق پول، بدهی خلق کرده است‌.

عباسی با تأکید بر اینکه حیات اقتصادی آمریکا منوط به این است که دلار مبنای اقتصاد جهان باشد، بیان کرد: دولت‌ها به خاطر سود خودشان زیر بار حذف دلار نمی‌روند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا یک زبان بیشتر نمی‌فهمد، گفت: این زبان هم تنها زبان قاسم سلیمانی است، رئیس CIA به ایشان نامه می‌نویسد و حاج قاسم‌ حتی نامه‌اش را باز نمی‌کند و تنها این فرد است که آمریکا از او حساب می‌برد و در مقابلش زانو می‌زند.

وی بیان کرد: ما باید حق خود را از گردن‌کشان جهان بگیریم؛ اگر یک‌قدم به سمت شیطان برداریم کاری می‌کند تا قدم‌های بعدی را نیز به سمت او برداریم.

عباسی با اشاره به جنگ هیبریدی توسط غرب گفت: گسل دراویش، گسل ۹ دی، گسل جدایی‌طلبی، گسل حجاب و دختران خیابان انقلاب و جنگ ارزی از مقدمات جنگ هیبریدی است که توسط غرب در ایران اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ گسل فعال در کشور مشاهده خواهیم کرد، مطرح کرد: جنگ‌های ترکیبی نوعی جدید از آشوب‌ها است که چه برجام بماند یا خیر بازهم چنین آشوب‌هایی از سوی دولت‌های آمریکایی خواهیم دید، برای مقابله با این گسل‌ها باید مردم آگاه شوند و استعداد و توان داخلی را باور کنیم تا طرح‌های داخلی را اجرا کنیم.

رئیس اندیشکده یقین توانایی ملت ایران را حلال‌زدگی دانست و افزود: هیچ امام معصومی نتوانست حکومت 40 ساله داشته باشد؛ اما این نظام منتظر امام زمان (ع) توانست 40 ساله شود، پس ما به آینده امیدواریم و دلیل اصلی این امر حلال‌زادگی ملت ایران است.

وی با اذعان به اینکه تهدید ملت ایران تهدید غرب نیست، گفت: تهدید اصلی ملت ما بی‌عرضگی مسئولین، عدم توجه به محرومین، ایجاد تبعیض فساد و فقر است و ما به‌هیچ‌وجه از تهدید غرب نمی‌هراسیم و به آینده امیدواریم.

نظر شما