شناسهٔ خبر: 25156620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

دکتر واعظی در دیدار فعالان توسعه فناوری‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی:

تقویت ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه ضروری است / مسیر میانبر و کوتاه‌مدت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است/تاکید بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان در این عرصه، اظهارداشت: باید مثلث ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه را مرتباً تقویت کنیم و در این راستا از همه توانایی‌های خود استفاده خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

 دکتر محمود واعظی شامگاه دوشنبه در دیدار فعالان توسعه فناوری‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در طول تاریخ از استعدادهای درخشان و فرهیخته‌ای برخوردار بوده که در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی به خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند، گفت: با شناختی که از مردم شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی دارم، مطمئن هستم که امروز هم با تفکر و اندیشه بالای خود و با نوآوری می‌توانند تحولات چشمگیری ایجاد کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری وجود 156 واحد دانشگاهی، 3800 عضو هیأت علمی و 240 هزار دانشجو در استان را یکی از سرمایه‌های کم‌نظیر استان دانست و اظهار داشت: با این ظرفیت و سرمایه بزرگ به راحتی می‌توان به هدف‌گذاری انجام شده برای دستیابی به رتبه دوم در حوزه فناوری‌های نوین در کشور دست یافت.

دکتر واعظی با تأکید بر لزوم درک تحولات فناوری اقتصادی دنیای جدید و تنظیم فعالیت‌های خود براساس این تحولات، گفت: امروز برخلاف گذشته ده شرکت برتر دنیا از آن کسانی است که براساس فکر و با استفاده از فناوری‌های نوین به این جایگاه دست یافته‌اند و امروز حتی دانشگاه‌ها نیز فعالیت‌های خود را با تحولات نوآورانه تنظیم می‌کنند و آموزش را با هدف خلق ثروت از طریق فناوری‌های نوین پیگیری می‌نمایند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مسیر میانبر و کوتاه‌مدت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی را حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: بر همین اساس یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید حمایت از فعالین و شرکت‌های دانش بنیان بوده است و امروز برای دستیابی به این هدف همه باید دست به دست هم دهیم.

دکتر واعظی  گفت: دولت نباید به بنگاه‌داری بپردازد و مصمم هستیم در این مسیر حرکت کنیم  و نقش دولت باید سیاستگذاری و حمایت از تولیدکنندگان باشد، چرا که رقابت شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی را ناعادلانه می‌دانیم و چنانچه چنین رقابتی وجود داشته باشد، اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

وی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به عنوان شعار امسال و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق این شعار را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید توجه داشت تا زمانی که محصول باکیفیت بالا و قیمت مناسب و سازگار با ذائقه ایرانی وجود نداشته باشد هر چقدر هم تبلیغات انجام شود مردم محصول بی‌کیفیت و با قیمت بالا را خریداری نخواهند کرد و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه ارتقاء  کیفیت محصولات تولید شده نقش زیادی ایفا کنند.

در این مراسم تفاهم‌نامه مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری در حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به امضاء رسید.

نظر شما