شناسهٔ خبر: 25156407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رهبر جنبش انصارالله یمن:

شهادت «صالح الصماد» را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت

رهبر جنبش انصارالله در سخنانی به مناسبت شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حمله هوایی عربستان به استان الحدیده، اعلام کرد عربستان و آمریکا باید مسئولیت این «جنایت» را که البته بدون پاسخ نخواهد بود، بر عهده بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله دوشنبه شب در پی اعلام شهادت صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن سخنرانی کرده است.

سید عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنرانی خود، حمله هوایی بامداد امروز عربستان به مراسم عروسی در استان حجه را که به کشته و زخمی شدن 90 نفر از شهروندان یمنی منجر شده است، محکوم کرده و شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به ملت یمن تسلیت گفت.

رهبر انصارالله افزود: جنگنده‎های ائتلاف سعودی خودروی صالح الصماد را طی سه نوبت هدف قرار دادند که به شهادت او منجر شد.

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد که کشورهای متخاصم و در راس آن عربستان و آمریکا باید مسئولیت این جنایت را بر عهده بگیرند. این جنایت بدون پاسخ نخواهد بود.

او تصریح کرد: عربستان سعودی صالح الصماد را در صدر لیست ترور خود داده بود.اینگونه اقدامات جنایت آمیز عربستان، ملت ما را تسلیم نخواهد کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان سخنرانی خود از اهالی الحدیده که صالح الصماد در این استان به شهادت رسیده است، خواست تا در تظاهراتی که الصماد قبل از شهادتش خواستار آن شده بود، به شکل گسترده شرکت کنند.

الحوثی ضمن درخواست از یمنی‌ها برای شرکت گسترده در مراسم تشییع پیکر رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که پس از مراسم تشییع پیکر صالح الصماد، سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما