شناسهٔ خبر: 25156290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

پیشرفت ۹۴درصدی پروژه‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی

تبریز - معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در دور اول سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی ۲۳ طرح به تصویب رسیده بود که این طرح‌ها از پیشرفت ۹۴ درصدی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلالی، معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران و مدیران دستگاه های دولتی با اعلام این خبر گفت: امیدواریم تا پایان سال مالی یعنی تا پایان تیرماه نیز ۱۰۰ درصد پروژه ها به اتمام برسد.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه ها گفت: برای ۲۳ طرح مصوب شده اعتبار بالغ بر ۹۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود که ۴۷ درصد بیشتر اعتبار پرداخت شده است.

جلالی اعتبار پرداخت شده را   یک هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان  اعلام کرد.

علیزاده، مجری طرح آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان  نیز درمورداین پروژه گفت: آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان در ادامه آزادراه تهران-زنجان- تبریز است و مدت زمان بهره برداری از این پروژه ۱۵ سال است.

وی با اشاره به اینکه مسیر تهران به تبریز کار شده و به اتمام رسیده است  افزود:  ادامه مسیر این آزادراه به مقصد بازرگان است

وی فاصله تبریز تا مرند را ۶۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت:۹۳ کیلومتر از این آزادراه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در جریان سفر دور اول  در دستور کار قرار گرفته است

علیزاده ادامه داد: که با یک شرکت ایرانی تفاهم نامه مشارکت در سال ۹۴ به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده  است.

مجری این طرح سهم  مشارکت دولتی این پروژه را  ۳۵ درصد و بخش خصوصی را ۶۵ درصد دانست و اظهار داشت:در این طرح خرید اراضی مورد نیاز بر عهده دولت است.

زائر نماینده  قطار شهری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به  تکمیل خط اول قطار شهری تبریز گفت: فاز اول و دوم خط یک قطار شهری تبریز  با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و در حال بهره برداری است که هم اکنون تا میدان ساعت مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: خط اول قطار شهری تبریز ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و برای فازدوم قطار شهری تبریزدر سال گذشته  ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده  قطار شهری تبریز با اشاره به پیشرفت خط دوم قطار شهری تبریز اظهارداشت:خط دوم قطار شهری تبریز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰۰ میلیارد تومان در خط دوم قطار شهری هزینه شده است.

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این نشست در تشریح وضعیت فاضلاب استان آذربایجان شرقی و تبریز گفت: بزرگترین تصفیه خانه ایران فاز دوم تصفیه خانه تبریز است.
وی با اشاره به بهره مندی استان آذربایجان شرقی از  شبکه فاضلاب گفت: سطح بهره مندی استان آذربایجان شرقی از شبکه فاضلاب بیشتر از ۶۰ درصد بوده و شبکه فاضلاب در شهر تبریز بالای ۷۰ درصد است.

نظر شما