شناسهٔ خبر: 25156146 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

8 فیلم از آذربایجان غربی به جشنواره منطقه ای ژیار راه یافت

احسان مهدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم های تابستان قوها، رسیدن، ژیوار، مانگ، No Files/بدون پرونده/، پسر حافظه، در کنار من و نویز

صاحب‌خبر - احسان مهدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم های تابستان قوها، رسیدن، ژیوار، مانگ، No Files/بدون پرونده/، پسر حافظه، در کنار من و نویز سفید به این جشنواره راه پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه و معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در منطقه از 15 تا 17 اردیبهشت امسال در سنندج برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: مهران مهاجر، مسعود مرادسلیمی و بهنام صدیقی سه داوری هستند که آثار منتخب را در دهمین جشنواره ژیار داوری می کنند.
به گزارش ایرنا عکاسان و فیلمسازان استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان یک هزار و 362 اثر در سایت دهمین جشنواره ژیار ثبت کردند که از این تعداد 249 فیلم کوتاه، 183 فیلمنامه، 865 عکس و 65 مجموعه‌ عکس است.
در مجموع 39 عکس از 35 عکاس و پنج مجموعه از پنج عکاس توسط هیات انتخاب برای حضور در دهمین جشنواره منطقه ای ژیار انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا، انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
حضور و درخشش فیلم های کوتاه انجمن سینمای جوانان این استان در بیش از 15 جشنواره ملی و بین المللی طی سال 1396 بالندگی روزافزون هنر هفتم را در این استان به تصویر کشید.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/2093
انتهای پیام

نظر شما