شناسهٔ خبر: 25156021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران در رقابت های تکواندو آسیا 4 مدال طلا گرفت

کرج-ایرنا- نخستین روز از هشتمین دوره رقابت های تکواندو جام باشگاه‌های آسیا در البرز با کسب 4 مدال طلا برای تیم جمهوری اسلامی ایران همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا از امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه به میزبانی استان البرز در کرج آغاز و در روز نخست این رقابت ها سکونشینان 4 وزن 54-، 63-، 74- و 87- کیلوگرم مشخص و معرفی شدند.
در وزن 54- کیلوگرم آرش صلاحی‌نژاد ، 63- کیلوگرم سروش احمدی، 74- کیلوگرم رامین حسین‌ قلی‌زاده و در وزن 87- کیلوگرم احمد محمدی از ایران موفق به کسب مدال طلا این دوره از رقابت ها شدند.
همچنین آرش تبریزی، فرزان عاشورزاده، مهدی جلالی و مهدی خدابخشی به ترتیب در وزن های 54-، 63-، 74- و 87- کیلوگرم در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا، مدال نقره را از آن خود کردند.
در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم امیر ولی پور از ایران و محمد سلیمانی از عراق به طور مشترک مدال برنز را کسب کردند.
در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم سمیر آخوندزاده از افغانستان و حسین العیدانی از عراق مدال برنز را از آن خود کردند.
همچنین در وزن منفی ۷۴ کیلوگرم مصطفی ناصر از عراق تیم پلیس و منتادر سلام از عراق تیم البصره توانستند به طور مشترک مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست بیاورند.
در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم محمد رضا خانی از ایران و محمد رضا اینانلو از عراق مقام سومی هشتمین دوره رقابت های تکواندو باشگاه های آسیا را کسب کردند.
هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با حضور تیم‌های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از ایران، پاکستان یک و دو، تیم‌ ملی و صنایع میلان فنی از افغانستان، پلیس و البصره از عراق، عمان و هند از امروز دوشنبه به میزبانی استان البرز در سالن ورزشی 'انقلاب' شهر کرج آغاز و فردا سه شنبه به پایان می رسد.
فردا این رقابت‌ها در 8 وزن 54-، 58-، 63-، 68-، 74-، 80-، 87- و 87+ کیلوگرم برگزار می شود که
هوگوپوشان اوزان زوج 58-، 68-، 80- و 87+ کیلوگرم به مصاف یکدیگر می‌روند.
مسابقات جام باشگاه‌های آسیا G1 به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.
همچنین بیست و نهمین رقابت های بین المللی تکواندو جام فجر شب گذشته (یکشنبه شب ) با قهرمانی ایران و درخشش تکواندوکاران استان البرز در کرج پایان یافت.
بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش زنان با حضور 187 تکواندوکار از روز شنبه هفته جاری به مدت 2 روز در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها، 20 تیم از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، لبنان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، قزاقستان، عمان و هند شرکت داشتند که تیم البرز با کسب 67 امتیاز توانست بر سکوی قهرمانی قدیمی ترین تورنمنت آسیا قرار گیرد.
تیم منطقه آزاد قشم نائب قهرمان شد و هوگوپوشان منطقه آزاد کیش عنوان سومی را کسب کردند.
تیم البرز با 4 مدال طلا، 4 برنز و با کسب 67 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.
تیم منطقه آزاد قشم نیز با 3 طلا، 4 نقره و با 66 امتیاز و منطقه آزاد کیش با یک مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز و با 48 امتیاز به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.
در پایان دهمین دوره مسابقات بین‌الملی تکواندو جام فجر در گروه زنان، تیم‌ ابران بر سکوی قهرمانی ایستاد، آذربایجان نایب قهرمان شد و افغانستان بر سکوی سومی ایستاد.
استان البرز دارای 37 هزار و 854 تکواندو کار در گروه های مختلف سنی است.
7414/ 6155

نظر شما