شناسهٔ خبر: 25155935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

فرهنگ سلامت را باید در توسعه شهری نهادینه کرد

اصفهان - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امروز لازم است که در هر برنامه توسعه شهری، فرهنگ سلامت را نیز نهادینه کنیم و سلامت جسمانی و روحی را بگنجانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عیدی بعدازظهر دوشنبه، در مراسم افتتاح نمایشگاه سلامت و نمایشگاه فیزیک اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان را کلان شهر نمی دانیم بلکه یک جهان شهر است که از تمام مشخصه‌های بومی خود برخوردار بوده و آنها را به صورت جهانی ارائه می‌کند.

وی بیان داشت: بدنبال یک شهر فرهنگی هستیم که یک شهر فرهنگی دارای سه مولفه زیست پذیری، معنا گرایی و انسان محوری است.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز لازم است که در هر توسعه شهری، فرهنگ سلامت را نیز نهادینه کنیم و سلامت جسمانی و روحی را بگنجانیم.

وی تصریح کرد: باید آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم و جامعه را نسبت به عوامل آسیب زا حساس کنیم.

عیدی اعلام کرد: با افتتاح نمایشگاه سلامت و فیزیک در اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان بدنبال این هستیم که دانش علمی را به مسئله اجتماعی مبدل کنیم و با نهادینه کردن دانش و تبدیل آن به مسئله اجتماعی در راستای رفع آسیب های اجتماعی گام برداریم.

وی اظهار داشت: اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان یک مرکز کاربردی است که با تمرکز روی آسیب های اجتماعی به صورت هوشمندانه در جهت رفع آنها گام بر می دارد.

سلامت یکی از مسائل پر اهمیت در اسلام است

امام جمعه خوراسگان نیز در این مراسم گفت: در اسلام به مسئله سلامت خیلی تاکید شده است به طوری که حتی قبل از اسلام و دین زرتشت نیز به سلامت جسم و روح تاکید شده بود.

حجت الاسلام ربانی افزود: این جمله که عقل سالم در بدن سالم است نشان دهنده اهمیت سلامتی است.

وی بیان داشت: در اسلام به نظافت بسیار اشاره شده است و رعایت بهداشت و دوری از انواع آلودگی ها توصیه شده است.

امام جمعه خوراسگان اضافه کرد: در اسلام به معطر بودن و پوشیدن لباس های تمیز بسیار سفارش شده است که لازم است تمامی مردم آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.

نظر شما