شناسهٔ خبر: 25155741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

60 کانکس جایگزین مدارس چادری عشایری در خوزستان شد

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: تا کنون 60 کانکس در خوزستان جایگزین مدارس چادری عشایری شده اند و 100 مدرسه نیز در مناطق عشایری ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حمید قنبری گفت: در حال حاضر 14 هزار دانش آموز در14 منطقه آموزشی و در 682 آموزشگاه و در وسعت 35 هزار کیلومتر مربع مشغول به تحصیل اند. همچنین 15 مرکز شبانه روزی نیز فعال و تعداد 1000 نفر دانش آموزان عشایری  در این مراکز مشغول به تحصیل هستند و رتبه سوم را از لحاظ جمعیت دانش آموزی کشور داریم.

قنبری تصریح کرد: علی رغم محدودیت ها کارهای مختلفی انجام شده که احداث 100 مدرسه در مناطق عشایری، راه اندازی سه مرکز شبانه روزی دخترانه، یک مرکز شبانه روزی عشایری پسرانه، راه اندازی دارالقرآن و پژوهشسرای عشایری از جمله اقدامات انجام شده هستند. همچنین 60 کانکس نیز جایگزین مدارس چادری عشایری شده اند و یک مرکز رفاهی نیز برای معلمان عشایری در اهواز راه اندازه شده است.

قنبری با تاکید براینکه بهداشت زیربنای سلامتی است گفت: کودکان امروز سرمایه های اصلی کشور هستند و پرورش آن ها از اهداف اصلی برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی است. داشتن نسل سالم، پویا، سازنده و پرتحرک در گرو بهداشت جسمی و روحی است و چنانچه نسبت به آن کوتاهی شود نتیجه آن نسلی رنجور و بیمار خواهد بود.

 

نظر شما