شناسهٔ خبر: 25155465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

نشست خبری پیانیست شناخته شده ایتالیایی برگزار شد

سینماپرس: «لودوویکو اینائودی» طی یک نشست رسانه ای از حضورش در ایران و جزییات کنسرت سه روزه خود در تالار وزارت کشور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، نشست خبری لودوویکو اینائودی پیانیست شناخته شده ایتالیایی بعداز ظهر روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه سال ۹۷ در تالار کنفرانس وزارت کشور برگزار شد.

اینائودی در ابتدای این نشست رسانه ای با ابراز خرسندی از حضورش در ایران برای برگزاری کنسرت گفت: ما شب گذشته وارد تهران شدیم و این برای اولین بار است که در کشور ایران حضور پیدا می کنم. اما با این حال بسیار خوشحالم که می توانم با هواداران ایرانی ام روبه رو شوم. به هرترتیب موسیقی زبانی است که برای برقراری ارتباط از طریق آن نیاز به کلام نداریم. ما اینجا هستیم تا با طرفداران ایرانی دیداری داشته باشیم.

وی بیان کرد: اولین کنسرت ما روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود. اساسِ این کنسرت نیز  براساس آلبوم «اِلمنت» هست. همچنین آهنگ هایی که برای فیلم های مهم ساخته و اجرا کرده ام، نیز در این کنسرت اجرا می شوند.  جالب است بدانید که من در طول عمر هنری ام کنسرت های بسیاری اجرا کرده ام و  در این مدت ایرانیان بسیاری در سراسر دنیا از من خواسته اند که به ایران بیایم البته  وقتی هم قرار شد که به ایران بیایم، تحقیق کردم تا ببینم کدام یک از آثارم در ایران طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل آثاری که انتخاب کرده ام، بدون شک در ایران طرفداران زیادی دارد.

این نوازنده بین المللی  درباره قطعه ای که روی یخ های شناور قطب شمال اجرا کرده، گفت: این قطعه را کنسرت ایران هم اجرا می کنیم. من از سال ها پیش نگران تغییرات آب و هوایی هستم. اگر همین طور پیش برویم نسبت ماهی های دریاها با میزان زباله های موجود در اقیانوس ها یکی می شود و این بسیار نگران کننده است. اجرای این قطعه بر روی قطعه یخی شناور در قطب شمال، در حمایت از محیط زیست انجام شده است. وقتی این قطعه را اجرا کردم، تابستان بود و یخ ها در حال آب شدن بودند و من دوست داشتم که توجه مردم را به این موضوع جلب کنم تا به این موضوع کمک کنم. خوشبختانه کمیسیونی برای این کار انجام شد که البته فعالیت هایش را خیلی نمی پسندم.

اینائودی در پاسخ به پرسشی پیرامون شناختش از موسیقی ایرانی گفت: موسیقی ایرانی را دوست دارم کما اینکه قبل از حضورم در ایران نیز موسیقی های محلی ایران را شنیده بوم  و باید بگویم این باعث خوشحالی است که موسیقی ایرانی تا این حد رشد کرده است. البته خیلی دوست داشتم که علاوه بر آشنایی با موسیقی ایرانی،  شهرهای دیگر ایران را نیز ببینم اما به دلیل برگزاری اجراهایم در اروپا، این بار نمی توانم بعد از برگزاری کنسرت در ایران بمانم و بلافاصله پس از اجرای آخرین شب برنامه هایم در ایران، به برلین می روم تا در آنجا هم کنسرتم را برگزار کنم.

اینائودی در بخش دیگری از این نشست رسانه ای توضیح داد: من طی سال هایی که مشغول به فعالیت بودم هیچ گاه دنبال شهرت و عامیانه شدن موسیقی هایم نبودم اما اینکه می بینیم مردم از کارهایم استقبال می کنند بسیار خوشحال می شوم.

این هنرمند پس از بیان جزییاتی از طراحی صدا و نور کنسرت هایش در تهران عنوان کرد: وقتی مشغول تک نوازی پیانو هستم، بسته به این که در هر کجای جهان باشم نوع کارها متفاوت خواهد بود به همین منظور حالا که در ایران هستم بنابراین با توجه به احساسم در ایران قطعه هایم را می نوازم. این تک نوازی ها هدیه من به مردم ایران است.

مصطفی کبیری تهیه کننده کنسرت لودوویکو اینائودی نیز در این نشست گفت: قصد داریم در آینده کارگاه های آموزشی را برای نوازندگان ایرانی با حضور آقای اینائودی برگزار کنیم و به طور حتم این کار در برنامه های آینده ما جای دارد.

مهدی کاشی که یکی دیگر از تهیه کنندگان این کنسرت است، گفت: خوشبختانه حضور هنرمندان خارجی در ایران راحت تر شده و مسئولان حمایت های زیادی در این باره می کنند. البته درباره قیمت بلیت کنسرت ها هم باید به این نکته اشاره کنم که وقتی پیش از این گروه «شیلر» را به ایران آوردیم قیمت یورو ۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود، حتی الان هم که دلار گران شده قیمت بلیت های این کنسرت نیز همان قیمت کنسرت «شیلر» است. ضمن اینکه ما سعی می کنیم شرایط را برای هنرمندان توضیح دهیم و متقاعدشان کنیم تا با دستمزد پایین تری به ایران بیایند.

کنسرت لودوویکو اینائودی  ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت در تالار وزارت کشور برگزار می شود.

نظر شما