شناسهٔ خبر: 25155464 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

نخستین همایش استانی لوح و قلم در یاسوج برگزار می‌شود

نخستین همایش «لوح و قلم» ویژه تجلیل از نویسندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه 97 در یاسوج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری این همایش، بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری خانه کتاب و انجمن اهل قلم استان، نخستین همایش تجلیل از نویسندگان برتر استان کهکیلویه و بویراحمد را برگزار می‌کند.
 
وی ادامه داد: پیش از این به‌صورت دوسالانه در قالب برنامه کتاب سال استان، با همکاری موسسه خانه کتاب از نویسندگان برتر تجلیل می‌شد. امسال برای نخستین‌بار همایش لوح و قلم در استان برگزار می‌شود. در این همایش آثار تمام نویسندگانی که بعد از انقلاب کتاب و مقاله علمی - پژوهشی داشتند، در چرخه داوری مورد ارزیابی قرار گرفت. در این جشنواره، کمیت آثار ملاک قرار گرفته است. در مجموع  بیش از ۷۳۰ اثر از ۲۵۰ نویسنده به دبیرخانه این همایش در انجمن اهل قلم استان ارسال شد.    

دهبانی‌پور گفت: یک بخش از برنامه به تجلیل از شهدای نویسنده که در زمان حیات کتاب و اثر داشتند، اختصاص دارد. در بخش دیگر خانواده نویسندگان متوفی تجلیل می‌شوند. در این آئین همچنین از پیشکسوتان دارای اثر تجلیل به‌عمل خواهد آمد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله ملک‌حسینی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مدیران کل استان و روسا و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های اهل قلم شهرستان‌های استان از جمله مدوعوین این آئین خواهند بود.

این آئین ساعت 9 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه 97 در سالن سینما هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار خواهد شد.

نظر شما