شناسهٔ خبر: 25155375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: ائتلاف عربی ضد یمن حتی با شادی و مراسم عروسی سر ستیز دارد

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به تجاوز ائتلاف عربی تحت امر عربستان به مراسم عروسی در یمن، گفت: این ائتلاف متجاوز حتی با شادی و مراسم عروسی سر ستیز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را در جشنواره انتخاباتی در حوزه جبیل کسروان ایراد کرد.

وی تصریح کرد: ما کشتار دسته جمعی که به مراسم عروسی در یمن کشیده شد، محکوم می‌کنیم و این ائتلاف متجاوز حتی با شادی و عروسی نیز سر ستیز دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص انفجار اخیر در کابل نیز گفت: ما کشتار دسته جمعی در افغانستان را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: اگر دست داعش همچنان به لبنان می‌رسید، یقیناً نمی‌توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در حزب الله و جنبش أمل پس از تمامی تجربه‌ها ایمان داریم که لبنان جز بر مبنای شراکت حقیقی استوار نمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه‌ی طائفه‌ای راهبر و حزب راهبر پایان یافته و هیچ فرصتی برای موفقیت آن در لبنان تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ما تمام تلاش خود را برای شراکت حقیقی میان مسلمانان و مسیحیان کرده‌ایم.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما می‌خواهیم که مسیحیان شرکای واقعی باشند و دیدگاه خودشان را به دور از هر شرایط سختی بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از طرف‌های سیاسی می‌گویند که حزب الله طرحی برای تغییر وضعیت دموگرافی دارد و آنها در تلاش هستند تا از این موضوع علیه ما استفاده کنند. این گونه صحبت‌ها ظالمانه، بی ارزش و تحریک آمیز بوده و بدون پایه و اساس است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: نگرانی همیشگی نسبت به سلاح مقاومت در حوزه جبیل کسروان وجود داشته است و ما در اینجا می‌گوییم که این سلاح آزادسازی لبنان را به ثمر رساند.

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که مقاومت و سلاح آن و ارتش و خاستگاه مردمی همان پایه و اساس برقراری امنیت در لبنان در میان منطقه‌ای ملتهب هستند. مقاومت عامل امنیت و ثبات و قدرت لبنان است و هیچ کس نباید لبنانی‌ها را از آن بهراساند.

وی تاکید کرد: من به لبنانی‌ها بالاخص مسیحیان می‌گویم که مقاومت با پایبندی عقیدتی و امنیتی خود، عاملی اساسی برای ثبات لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: طرف‌های سیاسی وجود دارند که طرح خود را تنها بر اساس تعصب‌های طائفه‌ای و مذهبی پیش می‌برند.

وی افزود: این امید را دارم که همگان مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات به هم رسانده و با باور و وجدان کامل، رای خود را به صندوق رای بیاندازند.

سید حسن نصرالله خطاب به حضار گفت: تصور کنید که داعش و اسرائیل لبنان را در هر لحظه تهدید می‌کردند، در آن زمان چه کسی می‌آمد که در لبنان خدماتی ارائه دهد یا سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما