شناسهٔ خبر: 25155257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات یمن| حمله موشکی تلافی‌جویانه ارتش یمن به بندر "آرامکو"

R36348/P36355/S8,90/CT10

نیروهای یمنی با شلیک یک موشک بالستیک به بندر آرامکو در جیزان عربستان، به جنایت اخیر این رژیم در حمله به یک مراسم عروسی در استان حجه واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع "بدر 1" بندر "آرامکو" در جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

تاکنون جزئیاتی از خسارات احتمالی این حمله موشکی اعلام نشده است.

این حمله موشکی ارتش یمن در واکنش به حمله اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به یک مراسم عروسی در استان حجه در غرب یمن صورت گرفت.

ائتلاف متجاوز سعودی شب گذشته در ادامه جنایت‌های خود علیه یمن، این‌بار یک مراسم عروسی مملو از جمعیت در استان حجه در شمال غرب این کشور را به خاک و خون کشیدند که در پی آن، دست‌کم 88 نفر شهید یا زخمی شدند.

هلاکت شماری از مزدوران عربستان در حملات نیروهای یمنی

یک منبع نظامی یمنی گفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب بخش "موزع" در تعز را هدف حملات منحصر به فرد خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه "الکدحه" در بخش "المعافر" در استان تعز را هدف حملات خود قرار دادند که در پی این حملات نیز شمار دیگری از مزدوران عربستان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر در پی حملات نیروهای یمنی به مواضع مزدوران در جبهه "الزاهر" در استان البیضاء، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

زخمی شدن بیش از 30 کودک در پی حمله اخیر عربستان به حجه

"عبدالحکیم الکحلانی" سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن گفت در پی حملات جنگنده‌های سعودی به مراسم عروسی در استان حجه، 30 کودک زخمی شده‌اند و این در حالی است که حال شماری از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن سازمان ملل را مسئول تکرار جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن دانست.

وی تاکید کرد یمنی‌ها تبانی سازمان ملل با ائتلاف متجاوز سعودی و ادامه جنایات این ائتلاف را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

نظر شما