شناسهٔ خبر: 25154983 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نرخ بيكاری مازندران به 10 درصد رسيد

گروه سیاست و اقتصاد- دبير شوراي اطلاع رساني مازندراندبير شوراي اطلاع رساني مازندراننرخ بيكاری مازندران به 10 درصد رسيد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران احمد مظفری روز دوشنبه در جمع شهرداران مازندران در ساری افزود : براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان از 11 و 6 دهم درصد سال 95 به 10 درصد در سال گذشته کاهش یافت .
وی ادامه داد : بخش خدمات در مازندران نیمی ازسهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است که با تقویت تولیدات داخلی و فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ایرانی می توانیم کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی را در این استان رقم بزنیم .
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران اضافه کرد : 52 و 2 دهم درصد اشتغال مازندران در بخش خدمات است و بخش های صنعت با 28و نیم درصد و بخش کشاورزی با 19 و سه دهم درصد به ترتیب بیشترین سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده اند .
وی همچنین از رشد چهار دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی مازندرانی ها در سال گذشته خبرداد و گفت : مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی این استان را در سال گذشته 41 و چهار دهم درصد اعلام کرد .
مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در سال 95 را 41 درصد اعلام کرده بود .
مظفری در ادامه این جلسه به کسب رتبه اول اقامت مسافران نوروزی در مازندران اشاره کرد و افزود : شهرداران با تحقق ابعاد حقوق شهروندی نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی و رضایتمندی مردم دارند .
وی با تاکید بر تلاش شهرداران و مدیران برای کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران ادامه داد : همه باید تلاش کنیم تا کام مردم استان با خدمت و توسعه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شیرین شود .
مازندران نوروز امسال بیشتر از 15 میلیون نفر شب اقامت مسافر را در کارنامه فعالیت خود دارد .
مظفری بر استفاده درست و کارشناسی منابع شهرداری با اولویت بندی برای طرحهای ضروری تاکید کرد و گفت : شهرداری ها می توانند سهم بزرگی در فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و تحقق شعار سال داشته باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان تفکیک زباله از مبدا ، توسعه فضای سبز شهری ، نظارت دقیق بر ساخت و سازها و رعایت اصول ایمنی ساختمان ، ملاقات با مردم و کارگشایی را از انتظارات جدی استاندار محترم از شهرداران اعلام کرد و گفت : شهرداری ها بیشترین نقش را در رضایتمندی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی و سرزندگی جامعه دارند. 

انتهای خبر

نظر شما