شناسهٔ خبر: 25154982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فروش اموال مفسدان فراری هند توسط دولت

هند قانون سختگیرانه ای را علیه مفسدان اقتصادی این کشور تصویب کرده‌است که بر مبنای آن اموال این مفسدان در صورت فرار از کشور ضبط و به فروش رسانده می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش تارنمای اقتصادی 'فایننشال تایمز' این قوانین دو هفته پس از کلاهبرداری دو میلیارد دلاری 'نیراو مودی'، یک جواهر فروش سرشناس هندی، از بانک ملی پنجاب تصویب شده است.

وکیل مدافع نیراو مودی تمام اتهامات علیه وی را رد کرده اما وی پیش از آنکه این اتهامات علیه اش مطرح شود به هنگ کنگ متواری شده بود.
دولت هند امیدوار به استرداد این فرد با همکاری چین و دولت هنگ کنگ است. دهلی نو همچنین به دنبال استرداد ویجی ملایا رئیس شرکت هواپیمایی کینگ فیشر از انگلیس است. این فرد پس از ورشکستگی شرکت خود به فساد در هند متهم شده است و در سال 2016 به انگلیس پناه برده است.
پس از به تاخیر افتادن لایحه ضبط اموال مفسدان اقتصادی در پارلمان هند، کابینه دولت نارندرا مودی تصمیم گرفت آن را به شکل دستور اجرایی نماید
در این دستور آمده است فردی که متهم به فساد اقتصادی شده و توسط یک مقام دولتی به دادگاه معرفی شده است باید ظرف 30 روز خود را به دادگاه معرفی کند در غیر این صورت تمام اموال و دارایی های او به سود دولت ضبط شده و به فروش خواهد رسید.
این دستور که به تایید رام نات کویند رئیس جمهور هند رسیده است، یک اقدام از سوی دولت نارندرا مودی برای ایجاد مسولیت پذیری بیشتری از سوی ثروتمندان هندی که مدت ها در نظام اقتصادی این کشور با مصونیت کامل فعالیت می کرده اند می باشد.
در سال 2016 هند یک لایحه اصلاحی مهم را به تصویب رساند. این لایحه به بستانکاران این اجازه را می دهد که روسای شرکت های درحال ورشکستگی را برکنار کنند و تمام پرونده های موجود را ظرف 270 روز حل و فصل کنند.
یکی از موارد درحال انجام تحت این قانون پرونده شرکت بزرگ تولید فولاد به نام 'اسار' است.
فراز اعلام ساگار یک کارمند شرکت قانونی 'سایریل امارچند منگالدس' گفت: قانون جدید به دولت هند در ارتباط با پرونده های پول شویی و فساد اقتصادی قدرت بیشتری می دهد. بر اساس قانون پیشین هند که در سال 2002 به تصویب رسیده بود دولت تنها می توانست املاک و دارایی هایی که از طریق غیر قانونی بدست آمده است را ضبط کند. همچنین انجام این اقدامات نیازمند پایان روند جنایی بود. این امر به متهمان اجازه می داد که با فرار از کشور در به نتیجه رسیدن روند جنایی به صورت نامحدود تاخیر ایجاد کنند.
دولت هند همچین به افرادی که دارای املاک خارجی مخفی هستند اعلام کرده است که باید با معرفی دقیق املاک و دارایی های خارجی خود مالیات آنها را پرداخت کنند
افرادی که از این فرصت داده شده توسط دولت هند استفاده نکنند می توانند به 6 تا 7 سال زندان و همچنین پرداخت جریمه های سنگین محکوم شوند./ ایرنا

 

نظر شما