شناسهٔ خبر: 25154884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران به تعهدهای خود در برجام پایبند است

مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به اجرای تعهدهای خود بر اساس «برجام» اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه از پایبندی ایران به تعهدهای خود ذیل برجام خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»، «کورنل سروتا» در این زمینه اظهار داشت: «ایران، اینک تحت شدیدترین ساز و کار بازرسی قرار دارد و این کشور  درحال اجرای تعهدهای خود بر اساس برجام است.»

وی در ادامه گفت که با توافق هسته‌ای سال 2015، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی خود به این کشور را به طور قابل توجهی افزایش داده است.


ایزومی ناکامیتسو

«ایزومی ناکامیتسو» نماینده عالی‌رتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح در یک نشست عدم اشاعه هسته‌ای سازمان ملل متحد، ساعاتی قبل از دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه  و  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن درباره برجام با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)، از طرفین برجام خواست که از این توافق خارج نشوند.

وی اینگونه توضیح داد:‌ «امیدواریم که تمامی شرکت‌کنندگان (در برجام) به طور کامل به اجرا و حفظ طولانی‌مدت این توافق متعهد باقی بمانند».

انتهای پیام/

نظر شما