شناسهٔ خبر: 25154385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌سازی 200 هکتار پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران

نمایندگی قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: در جهت خدمت رسانی به زائران در نیمه شعبان، 200 هکتار پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران آماده‌سازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، «عباس ذاکریان» ظهر امروز در نشست خبری با موضوع طرح آمارگیری و اجرای مطالعات جامع حمل و نقل درون شهری توسط شهرداری قم و تمهیدات لازم برای ساماندهی ترافیک نیمه شعبان در قم اظهار کرد: در این روز ناوگان اتوبوسرانی از 5 نقطه مردم را به صورت رایگان به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم افزود: همچنین در این ایام از 300 دستگاه اتوبوس فعال شهر تعداد 200 دستگاه برای تردد مسافران و زائران به سمت جمکران حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها از مسیرهای پنج‌گانه شامل پردیسان، خیابان شبستان، میدان نبوت، میدان شهید زین الدین و میدان مطهری از ظهر روز سه‌شنبه تا صبح روز نیمه شعبان حرکت خواهند کرد.

ذاکریان تصریح کرد: با توجه به این‌که سالروز میلاد ولیعصر(عج) مصادف با شب چهارشنبه است، پیش‌بینی می‌شود امسال با حضور گسترده‌تری از زائران در روزهای پایانی هفته جاری مواجه باشیم و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: برای اطلاع مردم از مسیرها بیش از 40 بنر در سطح شهر نصب می‌شود تا زائران در بدو ورود با مسیریابی لازم به مسجد مقدس جمکران بروند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: مسافرانی که از سمت محور اراک و اصفهان به سمت قم می‌آیند به طرف بلوار الغدیر، شهرک قدس، خیابان ظهور و پارکینگ ظهور هدایت خواهند شد.

وی گفت: همچنین مسافرانی که از سمت محور جعفریه به قم می‌آیند از مسیر کمربندی امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، بلوار خلیج‌فارس، بلوار انتظار به جمکران هدایت می‌شوند.

ذاکریان تصریح کرد: مسافران از ورودی کاشان به مسیر پارکینگ یاوران مهدی(عج) و از آزادراه تهران به آزادراه امیرکبیر و ایستگاه قطار محمدیه و سپس جمکران هدایت می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین مسافران از سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران می‌روند همه مسیرها از حرم مطهر به جمکران نیز باز است.

معاون شهردار قم در مورد وضعیت پارکینگ‌ها یادآور شد: در جهت خدمت‌رسانی به زائران در نیمه شعبان، 200 هکتار پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران آماده‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: مساحت پارکینگ‌ها در سال گذشته 140 هکتار بود که امسال 60 هکتار دیگر به آن اضافه شد و زیرساخت‌های لازم فراهم است و همه پارکینگ‌ها نیز رایگان است، امسال با عنایت به حضور میلیونی زائر ظرفیت پارک برای 80 هزار دستگاه خودرو تأمین شده است.

وی گفت: در جهت رفاه شهروندان تا نیمه شعبان رمپ‌های زیرگذر پیامبر اعظم(ص) و بلوار حضرت خدیجه به طور کامل تکمیل می‌شود.

معاون شهردار افزود: بهتر است مسافرانی که قصد سفر از تهران به قم را دارند از قطار استفاده کنند که در این راستا خطوطی در نظر گرفته شده است.

وی پیرامون طرح جامع حمل و نقل نیز یادآور شد: این طرح از سال 82 در قم آغاز شد و به واسطه تغییرات در قم مورد بازنگری قرار گرفت.

ذاکریان افزود: مطالعات تدوین چشم‌انداز حمل و نقل شهر، برآورد تقاضای سفر در آینده، ایجاد پایگاه داده‌های عرضه، بازنگری توسعه سامانه حمل و نقل و ایجاد مدل ترافیکی شهر از شاخصه‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل و نقل پایه و مبنای تصمیم‌گیری‌هاست و می‌توان بهره‌وری خوبی را در اولویت‌سنجی پروژه‌های ترافیکی داشت.

معاون شهردار قم اظهار کرد: به دلیل اینکه آمار می‌تواند بخش زیادی از نیازها را احصاء کند در حدود 11 هزار فرم پرسشنامه در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم تا با ارزیابی مسیرهای حرکتی و اوج ترافیک و تردد شهروندان بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: پرسشنامه نیز در داخل پرتال شهرداری قم بارگذاری شده تا شهروندان با پرکردن گزینه‌های آن ما را در ساماندهی وضعیت ترافیک همراهی کنند.

ذاکریان تصریح کرد: در جهت ساماندهی وضعیت ترافیکی همچنین نصب دوربین‌ها در دستور کار است که در فاز نخست 40 دوربین، فاز دوم 50 و فاز سوم نیز 100 دوربین نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون نیز در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل شهری حفاری مکانیزه خط A مترو به طول 10 کیلومترمربع به پایان رسیده است و مطالعات خط B نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما