شناسهٔ خبر: 25154310 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قاری کشور بلغارستان در مسابقات بین المللی قرآن:

حساسیت ویژه ای بر روی «تبلیغ قرآن» در بلغارستان وجود دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده بلغارستان درسی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره اینکه قرآن از تاریکی به روشنایی هدایت می کند،گفت: حساسیت ویژه ای بر روی تبلیغ و آموزش قرآن در کشورش وجود دارد.

صاحب‌خبر -

چنگیز اورهانو علیو نماینده قرائت کشور بلغارستان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که برای اولین بار است در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کند در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از ایران به خاطر برگزاری مسابقاتی با این عظمت و بزرگی تقدیر کرد و تاکید کرد: برنامه ریزی در این مسابقات بسیار دقیق و مناسب بوده است.
«چنگیز» که مبلغ اسلام و قرآن در بلغارستان است گفت: در سن 8 سالگی با تلاوت و تجوید قرآن آشنا شده و بعد از 10 سالگی هم قرائت را آغاز کردم و پدر و مادرم بهترین مشوق من در این راه بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فعالیت هایی برای تبلیغ آموزه های قرآنی در کشورش انجام داده و تا چه اندازه در نزدیک کردن افراد به قرآن موفق بوده است،گفت: اگرچه بلغارستان یک کشور مسیحی است و مسلمانان که حدود 1.5 میلیون از کل افراد جامعه را تشکیل می دهند در اقلیت قرار دارند،حساسیت خاصی از سوی رهبران اسلامی برای رسیدگی به امور دینی و معنوی مسلمانان وجود دارد.

چنگیز اورهانو علیو افزود: مفتی اعظم جامعه اسلامی بلغارستان حساسیت خاصی برای آموزش قرآن دارد و هر ساله برنامه های تابستانی برای این امر و تشویق افراد به فر اگیری قرآن برگزار می شود.

این مبلغ بلغاری همچنین گفت: ما همه تلاش خود را برای آشنا کردن افراد با مفاهیم و آموزه های قرآنی انجام می دهیم و تا حد زیادی در این راه موفق بوده ایم اما معتقدیم که هنوز باید تلاش های بیشتری برای ترویج قرآن در کشور ما انجام شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه چگونه می توانیم آموزه های قرآنی را در زندگی به منصه ظهور برسانیم،گفت: همه ما باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و با عمل به سفارش هایی که در قرآن آمده است به آموزه های آن عینیت ببخشیم.

چنگیز اورهانو علیو همچنین آموزش قرآن به کودکان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: آشنا شدن با قرآن و مفاهیم آن از کودکی می تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشد.
نماینده کشور بلغارستان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم درباره تاثیر قرآن بر روی زندگی شخصی خود،گفت: قرآن مرا از تاریکی به روشنایی کشاند. چرا که به فرمایش پیامبر اکرم (ص) ،انس با قرآن باید مثل چسبیدن گوشت به استخوان باشد.


مبلغ بلغاری در پاسخ به این پرسش که چه تعریفی از «جامعه قرآنی» دارد و چه کارهایی می توان برای به وجود آوردن جامعه قرآنی انجام داد،گفت: جامعه قرآنی همان جامعه ای است که قرآن در آن زنده، جاری و ساری است و همه چیز افراد آن جامعه از جمله تکلم و تفهم آنها، قرآنی است.

نظر شما