شناسهٔ خبر: 25154267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برگزاری اولین همایش تقدیر از طراحان و سازندگان برتر شهری

اولین همایش تقدیر از طراحان و سازندگان منطقه ۱۰ با عنوان "معماری تجسم واقعیت، نما و خلاقیت" در موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر، سهیلا صادق زاده شهردار منطقه با اشاره به نامگذاری سوم اردیبهشت سالروز بزرگداشت شیخ بهایی به عنوان روز معمار، ضمن تبریک به تمامی معماران پرتلاش و ساعی گفت: توجه مدیریت شهری به ظرفیت‌های معماری موجب اعتلای کیفیت ساخت و ساز، زیبایی منظرشهری و ارزش افزوده ساختمان ها خواهد شد و مهندسین و معماران مسئولیت سنگینی در احداث یک سازه و فضای شهری دارند.

وی تحقق این امر را مستلزم آشنایی طراحان و سازندگان با شکل زندگی شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب پرهیز از اعمال نظرات و سلایق شخصی خواهد شد بر همین اساس اولین همایش تقدیر از طراحان و سازندگان با هدف افزایش تعاملات و تبادل تجربیات با عنوان "معماری تجسم واقعیت، نما و خلاقیت" در منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه با دعوت از نماینده وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، اداره کل معماری و ساختمان و سایر نهادهای متولی و ذیربط ضمن معرفی وضعیت منطقه، پیرامون بهبود و ارتقا کیفیت ساخت و ساز و راهکارها و چالش های موجود بحث و تبادل نظر خواهد شد.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: همچنین با برگزاری این همایش در موزه هفت چنار به عنوان سازه تاریخی و شاخص منطقه ضمن معرفی این مکان ارزشمند در راستای رونق گردشگری و پویایی منطقه تلاش می کنیم.

صادق زاده افزایش حس تعلق محلی، ترغیب سرمایه گذار برای رونق و پویایی منطقه، افزایش تعامل با طراحان و سازندگان، معرفی سازه های موفق و شاخص منطقه و ایجاد حس رقابت در بین معماران را از دیگر رویکردهای این همایش برشمرد و تاکید کرد : مدیریت شهری همواره با دغدغه بهبود کیفیت و منظر شهری و نیز مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان ها در راستای ایجاد سهولت برای تحقق این امر مهم گام برداشته است.

در ادامه سعید جاسبی مدیر اداره روابط عمومی منطقه و دبیر همایش نیز با اشاره به جزییات این مراسم گفت: این برنامه به صورت کاملا تخصصی در قالب ارائه گزارش توسط شهردار منطقه پیرامون موقعیت و چالش های شهرسازی منطقه و اهداف برگزاری آن، سخنرانی، پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی و اهدای لوح تقدیر و یادبود همایش به طراحان و سازندگان برتر برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۶ در موزه هفت چنار برگزار خواهد شد و از تمامی متخصصین، صاحب نظران و علاقمندان این رشته دعوت می شود تا با حضور در برنامه و اظهارنظر، هم اندیشی و ارائه راهکار در راستای اجرای بهینه طراحی و نما، مدیریت منطقه را در این وظیفه خطیر یاری کنند.

نظر شما